Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Åsa - 4 juni 2015 23:18

....och fiska och jag fick åka å jobba. Ibland är livet rätt orättvist. Ska inte gnälla...har ju ledig helg och kan utnyttja den till nåt roligt. Ska ju ha lillprinsen I morgon och sedan blir det nog lite motion och andra sysslor under lördag och söndag. Bessemer festen har i dag dragit igång med cross åkning som sig bör med uppvisning på Stålringen. Kul!!

Händer lite allt möjligt i Hofors under lördag och söndag. Refreshments spelar å lördag kväll och i morgon var det ...hm mm. ...kommer inte på vad de heter nu. Öl täkt med trubadur, marknad, tivoli och sommar kafé på folkan är öppen. Vädret ser skapligt ut så vill ni ha raj raj så ska ni fara till Hofors i helgen. Jag personligen vet inte riktigt än vad jag ska hitta på....öl tält....nja campa och dricka öl kan jag göra ändå. Fast det skulle vara gott med en öl och en langos. Får se vad det blir antingen det ena eller det andra...beror på vilket fot jag kliver ur sängen med först på morgonen. Den som lever får se.....brukar man ju säga.

Snipp snapp snut ..nu va sagan slut!!!

Av Åsa - 4 juni 2015 18:02

...med doggen på förmiddagen då gubben for å kollade vid Hubo-Långsjön. Nere vid Time fick vovven sin obligatoriska korv. Grabben å en kompis kom så jag bjöd dem på glass. Sa åt Martin att köpa en åt Rbo oxå. 1 kula i en bägare. Tror ni vovven åt ur bägaren. ...Nope, Martin fick lov att hämta en sked så jag kunde mata honom. Bortskämd eller bortskämd vovve? !?! Knasboll kan man kalla fyrbentingen oxå.

Stolt som en orrtupp blev jag när grabben fick BRA betyg i tre ämnen på verkstan i skolan, plus att han klarat både svenska och engelska med godkänt resultat. Det skulle ju inte han fixa enligt rektorn som tyckte att han skulle skippa de teoretiska ämnena helt. Bara matten kvar och den håller vi tummarna för att han fixar oxå om inte nu så nästa termin. Starkt jobbat när man som 18 åring fått diagnosen dyslexi och dyskalkyli. Han har aldrig fått det bekräftat i grundskolan trots olika utredningar. Då var han bara seg startad...öh....tänk om han fått rätt hjälp tidigare då kanske han inte behövt gå om i gymnasiet överhuvudtaget. Bra att det går år rätt håll nu i alla fall. Han växer jued framgångarna. Det stärker ju självkänslan.

Nu börjar jag jobba....ha en fin kväll!!!

Av Åsa - 4 juni 2015 06:54

..Vid 4 i natt. Hör ju inte till vanligheterna. Vaken redan vid 3 och hade svårt att koppla av. Somnade om vid typ 4.30 och vaknade återigen innan klockan skulle ringa. Jaja, så idag väckte jag tupp fan. Kom ju inte ib säng förrän vid midnatt. Tur att sooooolen skiner från en klarblå himmel. Det gör att dagen blir lite lättare att tampas med.

När jag kommer hem blir det till att sätta på kaffe och ta vovven på en promenix. Måste ju utnyttja solen när den är här på besök. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Jobbar ju till natten igen.

Skulle även vilja komma iväg till sjön ett par timmar nån dag. Fast det hinns nog inte med när vi har en fullspäckad helg framför oss. Det blir väl fler tillfällen. Fast de är få de gånger vi är ledig tillsammans jag och gubben. Det är smällar man får ta.

Ut och njut I vårt underbara väder. Idag blir det kanon att vara ute. Tjolahopp! !

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards