Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 25 juni 2015 16:24

....studsmatta åt lillen. For hem och monterade den. Blev nästan klar innan han kom hem från dagis. Sen blev det hoppa av. Han hoppade med mamma Malin å sen med nono(mig). Tänk er ett kylskåp i full fart på studsmattan....hihi 46 år är jag å kunde inte låta bli. Det var ju så kul. Lillprinsen tyckte det var roligt när han fick jag mig på mattan.

Nu ska vi kura lite på soffan jag och gubben. Blev lite trött efter sockret i fikabrödet. Mini dump. Urrrrrrk!! Inte ofta det händer, men ibland så blir det så.

Tjingeling!

Av Åsa - 25 juni 2015 11:12

...hårborsten (för en gångs skull) å drar genom håret nu på morgonen. Hmmm.... Konstaterar att jag kan skippa det framöver också. Inte för att jag vaknar super snygg i håret varje morgon,näe jag ser mest ut som om jag kammat mig med elvispen. Snarare för att jag fått en finne på skallen som nog är minst lika stor som en vulkan. Attans vad ont det gjorde.

Kollar runt efter en hoppar matta (lillens ord) å får se om vi hittar den som blir bra. Jag å morfar tänkte åka och fixa en om det finns någon som passar.

Av Åsa - 24 juni 2015 22:46

....i skogen en sväng med vovven och gubben. Så himla skönt. Efter det blev det en korv. Vovven blev avgudade av en dam där och höll nästan på att bli kidnappad. Kul att man tycker om honom och tycker att han är fin. Han är ju så social å trevlig när det behövs. Å då pratar jag naturligtvis om vovven. Gubben kan föra sig han oxå. Hihi!!

På kvällskvisten hamnade jag på tutbingo med bästa Eva och Jenny. Tok å stoj hela tiden. Ett gott skratt förlänger livet å jag måste bli minst hundra. Enda nackdelen med det är ju de stackarna som ska stå ut med mig så länge.

Gullungen var hit och flörtade en sväng...ville ha en hoppmatta. Han tycker att det är skitkul att studsa på en sån. Gull grodan vår. Blir så glad av honom.

Av Åsa - 24 juni 2015 12:03

....med vovven i morse. Vad gjorde han sen då?? Jo drog raka spåret upp i min säng den illbattingen. La sig på rygg och vill att matte skulle krypa ner bredvid och klia på magen. Mys de lux.

Lite kaffe in i huvudet och nu ärva och uträttar lite ärenden. Funderar över vad vi ska göra för mat till kvällen. Har brist på inspiration.

Läste om Light läsk,saft osv och insåg att jag lungt kan fortsätta med min last Pepsi max.

Av Åsa - 23 juni 2015 23:30

...djupare dykning i verkligheten så här på kvällskvisten. Fnular på hur man som vuxen människa kan vara så blond på insidan av huvudet att man kan vara dum mot andra utan att det finns anledning till det. Måste vara så att de/den har problem med sig själv. Inte direkt rättvist att göra så enligt mig. Fast jag har ju haft fel många gånger förr. För ingen är väl ofelbar, eller??

Blir ledig onsdag och torsdag å gubben jobbar ju då. Inte ofta vi har tid tillsammans. Skulle behövas mer av den varan så vi får slutföra några saker hemma som vi måste vara två om. Tror inte gubben blir fullt så glad om jag sätter sågen i bänkar och socklar till köket. Riva ut det slitna fixar jag nog men inte nå gärna själv. Sen har man ju gräsmatta, tvätt,disk å allt annat som ska fixas oxå. Det görs ju inte direkt av sig själv. Vardags bestyr som jag kallar det. Å det har vi ju alla....

Måste ta och sova nu för jag ska upp före tuppen i morgon. Gääääääsp!! Nattis på er!!

Av Åsa - 23 juni 2015 07:56

...aldrig nöjd. I natt har det varit för tyst på jobbet för att jag skulle kunna koppla av. Låg som en propeller i sängen, både länge och väl. När sedan väckarklockan ringde trodde jag nästan att det var ett ufo som invaderat placet. Ingenting kan ju få vara så där genom svenskt lagom. Inte ens vädret är ju så. Lite lagom av allt.

Har satt på kaffet och intagit diverse medikamenter och nu rätar jag ut mig på gäst sängen. Kanske jag kan vila de blå en stund nu när det låter lite från perkulatorn, trafiken ute och nån film grabben kollar på plattan. Hem vana ljud som gör en trygg så länge det är lagomt av dem.

Ha en fin dag för det tänker jag faktiskt ha. Lite vila å sen fix av hår och en dusch. Promenad Village oxå hinna med innan jobb till kvällen igen. Tjingeling!!!

Av Åsa - 22 juni 2015 22:49

....dag som sprungit förbi. Haft en lugn eftermiddag innan jobbet. Får se hur morgondagen ter sig.

Jag å gubben var ute på vift på förmiddagen å tänkte få oss en kopp kaffe, men det var redan kaffe främmande där så vi for vidare.

Kan ju kanske bli en promenad i morgon. Får se vad min kropp å knopp vill göra. Inte alltid så samarbetsvilliga de två. Det visar sig i morgon det.

Nu ska jag natta mig på jobbet. Tjingeling!

Av Åsa - 22 juni 2015 09:32

...dotty till Léon igår och han blev jätteglad. Fick en öl av Martin. Sen åkte vi och lämnade tillbaka stopp nålen som jag lånat av Eva. Fick mig några öl där oxå.Hemska mig å dricka öl på en söndag. Tänkte kliva upp 6 i morse för då var jag pigg. Var ner och tog en macka och gick å lade mig igen.

Gubben klev upp å när jag var på väg ner då hörde jag hur han for. Det visade sig att han var ner och handlade.Godingen

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards