Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Promenixat. ..

Av Åsa - 4 juni 2015 18:02

...med doggen på förmiddagen då gubben for å kollade vid Hubo-Långsjön. Nere vid Time fick vovven sin obligatoriska korv. Grabben å en kompis kom så jag bjöd dem på glass. Sa åt Martin att köpa en åt Rbo oxå. 1 kula i en bägare. Tror ni vovven åt ur bägaren. ...Nope, Martin fick lov att hämta en sked så jag kunde mata honom. Bortskämd eller bortskämd vovve? !?! Knasboll kan man kalla fyrbentingen oxå.

Stolt som en orrtupp blev jag när grabben fick BRA betyg i tre ämnen på verkstan i skolan, plus att han klarat både svenska och engelska med godkänt resultat. Det skulle ju inte han fixa enligt rektorn som tyckte att han skulle skippa de teoretiska ämnena helt. Bara matten kvar och den håller vi tummarna för att han fixar oxå om inte nu så nästa termin. Starkt jobbat när man som 18 åring fått diagnosen dyslexi och dyskalkyli. Han har aldrig fått det bekräftat i grundskolan trots olika utredningar. Då var han bara seg startad...öh....tänk om han fått rätt hjälp tidigare då kanske han inte behövt gå om i gymnasiet överhuvudtaget. Bra att det går år rätt håll nu i alla fall. Han växer jued framgångarna. Det stärker ju självkänslan.

Nu börjar jag jobba....ha en fin kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards