Direktlänk till inlägg 5 oktober 2015

Började dagen...

Av Åsa - 5 oktober 2015 21:59

...med ett medarbetar samtal och det kändes positivt. Hämtade Sara och for hem. Fick med mig gubben på en kaffe i Standarn. Efter det for jag Mattias och Sara in till Sandviken och handlade. Vi skulle ha en del grejer till kvällens tacos.

När vi kom hem fixade jag med maten, kollade på vovven som försökte förstå hur han skulle få med sig sitt nya tuggben. BARA en meter långt. Lite kul var det. Plockade med lite och fixade tvättmaskinen som krånglade. Hade fastnat ett snöre i pumpen. Nu funkar den galant. Martin, Sara och Mattias for och körde lite grejer på tippen åt Sara mamma. Vi käkade och sedan la Sara i lite nytt rosa i mitt hår och jag färgade håret på henne oxå. Pimpla kaffe i parti och minut.

Klippte både Martin och Mattias, sedan blev det lite tandläkar lek. Jag sa att jag hade en rot som var på väg att släppa i munnen efter att den blivit kvar vid ett tandläkar besök. Inte haft nå problem av den på läääääänge. Den hade liksom lagt sig på tvären med rotspesten ovanför tandköttskanten. Skavde lite så där så man inte kunde låta bli den med tungan. Gapa sa Martin och Saracstod med ficklampan.....sen blev det lite bända....idioti... Mmmmmmm, Magnus höll i min ena arm, jag nöp Sara som hela tiden sa kläm...å Martin ruckade på roten. Gjorde mest ont i tandköttet, roten var ju död sedan länge. Fick den att lyssna lite till å då tog jag tag i roten med min spritade nagel och bröt, sprak å så släppte ontet. Blödde ingenting och Skövde munnen med bakteriedödande. Åååå så skönt!! Grabben som går industri skulle nog satsat på att bli tandläkare. Nu får tycka att jag är knäpp, men set säger nog en hel del om mun smärtgräns och envishet.

Nu kom älsklingen hem och vi ska mysa oss en stund vid tvn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards