Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Haft en...

Av Åsa - 11 oktober 2015 21:21

...urskog dag med nära och kära. Blev bortskämd med nybakad sockerkaka och havrekakor vid sjön. Sara hade bakat. Hur gott som helst med fika i guds fria natur. Även grillad korv blev vi bjudna på. Underbart med ungar som vill och kan göra en massa. Mattias hade nåde sotat pannan och tvättat igår. Go är de juvelerna.

Sara blev lite arg på några ankor/änder idag som hackade på en annan. Hon kastade bröd i vild förtvivlan på de som var dum. Såg så himla roligt ut. Jag matade en som kom och tog direkt ur min hand, den var såååå försiktig. Mysigt!!

Eva å Benny for hem på kvällningen. Eva måste ju köra för Benny är ju lite justerad efter knä open. Hon kom på att hon måste backa med husvagnen hemma för att få den på plats. Vi sa att hon kunde strunta i det så länge så fixar gubben det i morgon.

Har käkat en exklusiv middag. Ravioli, korv med bröd serverades. Martin å Sara käkade med oss.

Nu ligger jag å gubben i vagnen och bara är. Så himla tyst och lugnt. Ingen trafik på "promille vägen" som gubben kallar vägen förbi Lissjön. Kan ju bero på att det är slut på helgen.

Nu ska jag spela en sväng och sedan sova. Nattis på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards