Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Gubben och....

Av Åsa - 12 oktober 2015 12:08

...jag har sovit själva vid sjön i natt. Det var såååå tyst. När vi väl kommit till ro och jag höll på att somna (gubben sov redan) så fick han en hostattack så jag lättade nog ett par decimeter i sängen. Han somnade om efter en stund och jag låg i dvala. Vid halv 5 orkade jag inte med klådan och stramningen i såret nå längre. Klev upp kissa, räckte och tog vid behovs morfinet. Sen kände jag hur jag slappnade av och tillslut sov jag.

Uppe igen vid 7.30, kokade kaffe och njöt av stillheten. Packade ihop/säkerställde vagnen och for hem. Ner på Brukääää hämtade ett paket å lämnade en retur. Ner till dotra en sväng, men där var det ingen hemma. Åkte och fick en kopp kaffe hos Eva och Benny istället. Sen var jag upp på kontoret med läkarintyget. Har ringt HC å de skulle ringa upp vid 17 tiden i kväll. Behöver ju en tid för infektionskoll och ev sutur tagning hos distriktssköterskan i slutet av veckan.

Har precis ätit lite å tagit värktabletterna, illamående de luxe så mu blir det vila en stund på soffan. Solen skiner och det är kanonfint ute. Kanske man kan ta en kopp kaffe i solen sen. Skulle vilja ut å gå eller plocka svamp. Det får vänta tills jag är piggare.

Ut å njut i solen!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards