Alla inlägg den 23 november 2015

Av Åsa - 23 november 2015 15:07

...vad seg jag var i morse. Har inte fått något gjort idag. Soff mys med gubben och kaffe i mängder. Blir inte mer än så idag, så det så! Ska ut och jobba till kvällen.

Ögonen var helt igenmurade i morse så det är väl nå skit på gång. Får se när jag kan lura gubben till att fixa mina kvastskaft till stickor. Vill testa sticka.

Hur som helst så får ni ha en bra dag trots att det är måndag.

Av Åsa - 23 november 2015 00:29

...vana börjar det bli att vara uppe sent. Tur att man är ledig i morgon på förmiddagen. Har hunnit med att baka, saffransbullar med mandelmassa och vanilj. Blev skit goda. Till och med gubben som Inte tycker om saffran åt två stycken direkt när han kom från jobbet. Det är bra betyg tycker jag. Tänkte försöka hinna med.att sy lite i morgon.. Struntade i det idag. Har haft fullt upp ändå.

Var ner i källaren och fixade igång pelletspannan som lagt av, fyllde även på vecko förrådet. Tio a sexton kilo tunga säckar som skulle tömmas. Jo men så att...kvinnor kan de oxå. Lagade.till.hamburgare, stekt bacon å pommes. Hade en massa goda tillbehör så man kunde välja och göra sitt eget meal. Mums!

Höll på vid diskbänken och kände hur det kliade i behån....hmmm....Ner med näven och fiskade upp pellets och råa pommes. Gaaaah!!!

Vikt och tagit reda på tvätt....Sara skrattade så hon tjöt i köket när jag hade ett helvete med min garderob. Stångenför galgar flög ut gång på gång...kläderna åkte ut likt en lavin. Faaaaan vad less jag var....nybastad och så kallat avslappnad stod jag där och fräste likt en uppretad katt. Svetten rann och jag var allmänt grinig och i behov av en ny dusch. Martin skrattade och fråga om han skulle hjälpa mig....mitt i allt ihop kommer gubben från jobbet och vill hjälpa/tala om hur jag skulle göra. Kan.lova att jag var en explosion i det skedet. Tryckte in kläderna och smällde igen garderoben med förhoppning om att de skulle ligga kvar. Suck!!

Satte oss och kollade på en film från 1997. Låtarna heter den....en små mysig film/familje film. Tog en öl och släppte huvudet en stund. Usch å tvi hur jag kan bli ibland. Tur att det är vääääldigt långt mellan gångerna.

Sov så gott!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards