Alla inlägg den 15 december 2015

Av Åsa - 15 december 2015 20:21

...under förmiddagen och sedan blev det hem och heja på gubben innan han drog till jobbet. Fixade en mustig köttgryta till kvällsmaten som fått småputtra hela dagen. Rullade köttbullar på 3 kg köttfärs.

Sara och jag for på en härlig tur i skogen med vovven och sedan blev det kaffe och smörgås hemma. Sara var ner med Martin och Magnus på Brukääää å jag passade på att sy en mössa åt kärleken. Nu slipper han vara kall om flinten. Hihi!

Käkat köttgryta och potatis. Nu lite slapp på soffan, har en liten jävel som knackar i mitt huvud. Urk!

Ska ju jobba i morgon så jag tror att jag ska tillåta mig att ha en sovmorgon.

Tog en närbild på frosten i skogen i dag. Fantastiskt vad naturen kan skapa.

Av Åsa - 15 december 2015 00:07

....konstigt att vovven skällt i kväll när han varit ute. Grannen har sett en varg trippa på vår gata och gatan ovanför. Vovven får inte vara ute själv i hagen på ett tag tror jag. Inte för att vargen gör mig nåt personligen men det är inte direkt trevligt om det skulle hända nåt med vovven. Vi bor ju intill skogen så det är inte direkt konstigt om en varg gener genom området. Om den däremot börjar dyka upp ofta så är det nåt som inte stämmer. Vi har ju björnar sim korsar här vid oss ibland också. Natur älskare sim jag är så tycker jag att vi ska ha en natur med djur. Å då även rovdjur. Alla djur har julen funktion i vårt eko system.

Finns de som inte vill ha varg osv för de tar älg. Rovdjur ska inte finnas....största rovdjuren för mig är faktiskt människan.

God natt!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards