Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Varit ut ....

Av Åsa - 14 oktober 2009 11:06

...på tur, åkt runt och kollat av sjöarna en sväng....Glad Så jäkla fint med solen och färgerna, men brrrr, så kallt det var....Tungan ute Tunn ishinna på Långsjön intill kanten, gaaah, det går fort när det väl börjar...men solen tar ju bort den isen under dagen....Svinsjön hade is i hela viken mot vägen....det står inte på förrän det blir isfiske åt de som vill....själv håller jag mig inne på vinterfisket...lite för kallt då!!! Fast det är ju mysigt när det är ett par tre grader kallt, fin snö, sol och en eld...får inte glömma termosen med varm choklad och ost mackan...visst kan man myzzzzaa då oxå....Skrattande Ska försökahinna med ett par svängar till med fiske innan isen lägger sig, det blir ju såååå låååång väntan till islossningen sen....Flört Man får nästan abstinens på vintern....Tungan ute Nu ska jag lura gubben att vi ska stoppa i oss något innan vi ska skjutsa hans föräldrar till Gävle lasarett...Tungan ute Kan ju vara bra att va mätt i magen då....en tur till Ica Maxi gör nog vi medans de är på sjukhuset...vet inte hur lång tid det tar för farfar....Skrattande ha en riktigt trevlig dag och njut av det härliga höst vädret.....Kram på er från en smått snorig Åsa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards