Alla inlägg den 19 december 2009

Av Åsa - 19 december 2009 23:06

....när bara kör ihop sig och man står med massa karotter och doningar i hela köket.....men det är ju så förbannat härligt med julstöket. Håller med dig Lena L, jag tycker oxå om att dona före, men jag är inget förtjust i julmaten, kan bli ett par köttbullar och nån prinskorv.....har aldrig varit nåt för mig...men jag lagar gärna och mycket till de andra i familjen.....Ha det gött i julstöket alla goa och glada, nu har jag stökat klart för idag och ska gå och natta mig....börjar jobba 7 i möra bitti igen.......

Av Åsa - 19 december 2009 15:39

....att det börjar bli lite julstäming i köket hos taikons i Robertsholm....luktar nystekta jul köttbullar, Jansson och skinkfrestelse i hela köket......Faaan vad man är effektiv efter att man jobbat från 7 på morgonen....sitter här och leker en stund för att sen kasta mig över knäck kokning och ischokladen.....Vi gör alltid ischokladen efter mitt hemliga recept...de blir delikata, enligt mina barn...lite smak av apelsin eller mint är ju inte helt fel......klurar samtidigt på vad som behöver inhandla mer inför JULBORDET......hmmmmm, det blir lite stiltje ibland eller snarare rätt så ofta...men det bjuder jag på!!!!! Ska ut och få mig en nypa frisk luft nu, och sen är det bara att börja dona igen.......blir ju så varmt i köket när ugnen går för runt.....Ha en fortsatt trevlig lördags kväll....kram från en donande tomte mor som är på ett strålande humör......

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards