Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Ville bara meddela ......

Av Åsa - 19 december 2009 15:39

....att det börjar bli lite julstäming i köket hos taikons i Robertsholm....luktar nystekta jul köttbullar, Jansson och skinkfrestelse i hela köket......Faaan vad man är effektiv efter att man jobbat från 7 på morgonen....sitter här och leker en stund för att sen kasta mig över knäck kokning och ischokladen.....Vi gör alltid ischokladen efter mitt hemliga recept...de blir delikata, enligt mina barn...lite smak av apelsin eller mint är ju inte helt fel......klurar samtidigt på vad som behöver inhandla mer inför JULBORDET......hmmmmm, det blir lite stiltje ibland eller snarare rätt så ofta...men det bjuder jag på!!!!! Ska ut och få mig en nypa frisk luft nu, och sen är det bara att börja dona igen.......blir ju så varmt i köket när ugnen går för runt.....Ha en fortsatt trevlig lördags kväll....kram från en donande tomte mor som är på ett strålande humör......

 
 
Ingen bild

Lena L

19 december 2009 16:53

Visst är det härligt med lite julstämning! Det har vi här också men nu tar vi paus med julstöket för idag, fick en del gjort iaf. Jag tycker egentligen det är som allra mysigast före jul med allt det här stöket =) sen såklart njuter jag av all god mat på julafton. Jag föredrar sill lax och jansson. Nu ska jag mysa en stund vid öppna spisen nere i källaren=) Ha en trevlig kväll ni också från en annan fd Robertsholms tomtemor numera Fagersta bys egen lilla tomtemor, haha ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards