Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Åsa - 6 juni 2010 22:12

...mina magmuskler idag, de finns alltså någonstans där under det blobbiga fläsket :o). Kan ju säga återigen att jag kommer att leva länge på skratten som vi delade hos Tanja igår kväll....så himla kul.

 

Under eftermiddagen var jag, dotra och hennes kompis Emelie på Plantagen och Maxi Ica i Falun....bidde en ampel och lite jord, ja, naturligtvis lite blommor till ampeln oxå.....Folk kommer ju tro man är totalt vrickad när de ser vad jag gjort på altanen....hmmmm, vi har satt ut gubbens typ apelsinträd på altanräcket...ja, det är hans träd, fast det är jag som får sköta dem...tänkte de kunde trivas där i sooooolen...de kanske får en chock och dör, de har ju fått ny jord och x-tra fin näring idag oxå...ser lite småtaskiga ut efter den låååånga vintern, men de kommer förhoppningsvis igen.

 

Under förmiddagen var vi och socialtränade lille Rambo igen...han är helt fantastisk att ha att göra med i alla möjliga situationer...bryr sig inte ett dugg i ankorna vid Ankdammen, sätter eller lägger sig ner och tittar på dem fast de går förbi strax framför nosen på honom. Inte särskilt intresserad i andra hundar som går förbi heller....härligt. Folk i alla åldrar, barnvagnar, rullstolar bilar.....ingenting verkar vara nå problem för honom....känns riktigt tryggt att ha honom med....o ju mer han få vara med om desto mer härdad blir han om ni fattar vad jag menar......nu kör vi ju inte livet ur stackarn om ni tror det utan allt sker med hans nyfikenhet och på ett lekfullt sätt...mycket beröm och godis som belöning mellan varven. Han är min ögonsten!!!!

 

Nu ska jag myzzza ner mig i mitt goa soffhörn och softa lite med gubben som precis kom hem från jobbet. Sen krypa ner i en sval skön säng och kanske få någon timmes sömn...hoppas på det i alla fall.....så NATTI på er alla!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards