Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Jag har precis.....

Av Åsa - 14 juli 2010 21:38

.......ätit Robertsholms godaste jordgubbar....fick ett helt durkslag av grannen med egen odlade jordgubbar.Magnus konstaterade att mer ekologiskt än kan det inte bli....Himmelskt goda och kanon härlig mörk röd i färgen....Mums!!!

 

Cyklat två mil idag, en på förmiddagen och en på eftermiddagen....skönt, Matte hängde på sista vändan och var jätteduktig. Gubben och jag har hunnit med en hel del under dagen, fixat och plockat undan lite efter hall rusten, varit och slingat dotra hår och myst med min kära mor en stund på altan. Hon klippte både mig, Martin och bekant till oss...hon är snäll hon.

 

I morgon ska jag försöka sätta fart med lillsoffan och städa lite, kanske gubben kan kapa till lite luckor till våra smyg gömmor ovanför garderoberna i hallen...så kallade skräp/inte sakna en pryl gömma.....Har lovat gubben och ungarna stekt fläsk, potatis och sås/löksås till middag i morgon...Kan behövas lite salt i värmen....Inte direkt min favorit så jag kanske gör nåt delikat åt mig av kycklingfärsen som jag har i frysen.....det visar sig.

 

Ska ta och plocka fram lite rena sängkläder så jag kan byta dem i morgon för nu ska jag ta det lilla lugna och myza med familjen vid tvn en stund.....Kramelikramen på er alla!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards