Alla inlägg under april 2010

Av Åsa - 30 april 2010 17:30

...slut och mattetanten likaså. Det tar på en kvinna som mig att ha bebis i hushållet. Bästa dotra och hennes Aztra har varit här och busat på eftermiddagen, före det så var Köpman hit på besök för att studera underverket.....Min älskade svärmor var hit en sväng och gosa lillbäs hon oxå....Höll på att glömma att Kerstin, mitt hjärta och hennes Uffe oxå var in en snabbis...Kerstin som är djurtokig kunde ju inte hålla sig nå längre.....

 

Under seneftermiddagen kom min goa syster Eva och hennes Rolf på lite kaffe...de ville ju oxå se på nytillskottet, men han struntade totalt i deras närvaro för han var ju såååå trött efter att ha busat av sig med Aztra.....

 

Prata med vår kompis som ligger nyopad (igår) och allt verkat gått bra....skönt för honom att det funkar som det ska.

 

Nu kommer Bång upp för att kolla in Rambo så nu har jag inte tid med datorn nå mer......

Av Åsa - 30 april 2010 06:19

...på lilltrollet, vårt lilla yrväder som vi hämtade i går....man kan ju inte sluta titta. Han är helt underbar lille Rambo. Matte tanten har sovit på soffan i natt för att ha lite koll på trollet....kan ju säga att det blivit många goa men ack så slaskiga pussar i natt. En pinkvända var vi ut på vid halv fyra och en nu vi sex. Annars har väl natten varit relativt lugn. Fast det känns att man inte sovit riktigt...kanske kan få lite vila senare på soffan så får husse gubben ta över en stund.....

 

Nu har han plaskat ner sig vi mina fötter, han väntar nog på att resten av familjen ska vakna.........Ha det bra idag och God morgon voff på er.......

 

 

Av Åsa - 29 april 2010 14:59

....låta bli att tycka om solen, den ger ju så mycket energi och värme. Blir så glad när den vill vara så vänlig att hålla oss sällskap.

 

Nu har man städat och valpsäkrat huset......så här städat har det inte varit på evigheter..skulle ju behöva torka lite köksskåp med mera...men det får bli en annan dag.

 

På eftermiddagen ska vi ut på lite äventyr jag, dotra och gubben. Det blir bra hoppas jag....får väl se om det dyker upp lite bilder på äventyret sen...men bara kanske. Ska äta ett litet mellis nu medan jag väntar på att gubben kommer hem från Gävle, han och äldsta sonen har varit där på diabetes koll....Nu får ni se till att ta vara på denna torsdag och göra det bästa av den för den kommer aldrig åter.....

 

 

Av Åsa - 29 april 2010 08:18

...ta tag i målar penseln igen...har precis ätit frulle. Målar jag nu så hinner det gott och väl torka till eftermiddagen, då tänkte jag städa av lite och valpsäkra hemmet...fniss. För i morgon får jag hem min lilla goding Rambo.

 

Har ju en hel de l att göra så det är väl bara till att hugga in på det så man får något gjort...fast jag kan ju villigt erkänna att idag har jag no hellre legat och myst på soffan en stund...vädret lixom manar till det...men ack och ve vad man bedrog sig på det.

 

Ha en riktigt bra dag och hoppas att ni hjälper till att önska lite solsken åt oss, det behöver vi alla nu.....Kram!!!

Av Åsa - 28 april 2010 20:33

....kräfttorsk och potatis....mums för magen är det kan jag lova. Har köpt en underbart god lightdryck Smultronblom (Eldorados) på Sparköp. Den kan nog bli en hit hos Björklunds i sommar. Ett glas iskall av den med is i sommarhettan.....

 

Gubben har varit på möte för fisketillsyningsmännen för Hoforsfiskevårds förening. De fick smörgåstårta....stackars mig som inte är tillsyningskvinna....

 

Har bara en strykning kvar på panelen i hallen...jihooo, sen ska jag måla lite dörrfoder, fönster dito och element......mindre roligt men ett måste. Nu ska ni få fortsätta med era onsdags sysslor och jag ska lämna över datorn till grabben. Min dator har ju gett upp, kastat in handduken, kilat vidare eller vad man ska säga....så nu sörjer jag. Har startat upp en stationär dator som står på baren...men ack och tvi vad trist den är...Den har ju Vista och jag är inte kompis med det programmet överhuvudtaget.....sen blir ju datorhelvetet så himla seeeeeeg av Vista....bläääää!!!!

 

Ha det bäst alla goa vänner där ute i Svearike och i cyberrymden.

 

 

            

Av Åsa - 28 april 2010 12:29

...med att vakna när gubbens väckarklocka ringde 05.00...gaaaah, sen låg jag och snurra i sängen tills min klocka ringde 06.00 Upp och in i en lååååång varm dusch för att överhuvudtaget vakna till liv....

 

Iväg med grabbarna och sen till psykteamet...sköööönt men det är tungt samtidigt...hon tala om för mig att den här tiden kommer att bli tung men det blir något bra av det i slutändan.....KBT, ska jag genom gå, vilket betyder kognitiv beteendeterapi.....

 

Har målat en sväng och ska väl ta tag i resten sen....gubben är på väg från jobbet, ska dra in till Gävle....lite mycket nu för oss alla.

 

Mitt i allt jobbigt så kan jag inte låta bli att längta tills fredag då vi får hämta lillskrutten...kanske hjälper det till att jag mår bättre, jag tror det.

 

Sen känner jag en enorm besvikelse över hur folk tänker, en del tror tydligen att jag går hemma och är sjukskriven för att jag tycker att det är roligt....ni kan gärna få byta med mig.....Har fått en känsla av att man på vissa håll anser mig vara krånglig och otacksam...men den situation jag nu hamnat i kan jag och har jag inte påverkat själv...den utlösande faktorn var arbetsrelaterat visst, men det finns mycket mer i allt i hopa som påverkar mitt mående...och jag KAN inte göra mer än jag gör för att kunna återgå till att arbeta...men för att kunna göra det MÅSTE jag få hitta mig sjäv igen och må bra för att kunna göra bra ifrån mig. Visst har jag blivit erbjuden olika alternativ, men av olika anledningar så har jag inte kunnat tagit något beslut i det tidigare, bland annat på grund av bristande information om de olika alternativen och när, hur och var allt ska vara klart. Jag har ju i alla fall tagit ett beslut nu, även om jag inte vet om det är det rätta.........

 

             

Av Åsa - 27 april 2010 21:36

...men kan ju inte påstå att jag blir nå klokare för det. Passade på att dra ett par drag med penseln medans gubben var på möte i Gävle med svärmor och svägerskan. Bästaste Malin och Martin var hit på en fika och strax efter dem kom min kära mor på besök. Hon ville ju se bilderna på underverket....Rambo!!!

 

Ska på psykosocialateamet i morgon igen, har varit duktig under veckan, åtminstone till en början, skrivit flera sidor om hur jag mår mm, men efter mötet med chefen o Previa förra veckan så har jag inte funkat överhuvudtaget på det planet....Jag har stängt av huvudet på nå vis...det är syntax error i huvudet just nu.....precis som med min älskade dator som har samma syndrom. Datorn har gett upp och jag hade ju mina anteckningar i den.....gaaaaah!! Jag som ville ha dem med mig till Anna i morgon.....faaan!!! Jag stänger av mina känslor och får lov att pusha mig till max för att få den enklaste syssla gjord....VARFÖR????

 

Ska ta och krypa till kojs och försöka få lite sömn som förhoppningsvis gör mig utvilad. Ska kliva upp före tuppfan i morgon, så det är väl lika bra att lägga sig nu..............Natti, på er alla goa människor i vårt avlånga vårlika land!!

  

 

                  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards