Alla inlägg den 24 december 2012

Av Åsa - 24 december 2012 19:39

....Jonsson har man nu tittat på, myser vidare i soffan. Vi har hunnit käkat julbord, gofikat å spelat yatzy . Senare blir det lite kex å ostar, slinker nog ner nån skink eller sill macka oxå.

Mumsar lite frukt mellan varven....julgodis äter grabbsen naturligtvis oxå. Har inte ens fixat till håret idag, va fasiken man har piffat i alla år så nu tänkte jag : spelar det nån roll??? Näääää inte jäkla dugg för de som jag tillbringar julen med älskar mig ändå. Så det så!!!!

Ha en trevlig helg å den hoppas jag för allas trevnads skull blir vit... Om inte annat för barnas skull. På julen ska man inte behöva uppleva fulla vuxna.
Kramar om allt å alla......

Av Åsa - 24 december 2012 09:45

... finns det några snälla barn här?!? Så sa tomten när jag var liten å vi firade jul hos min mormor å morfar på Pärmats i Boda. Tomten kom med häst å släde, det var såååå spännande å stå i fin entrén å vänta/ lyssna efter hästarnas bjällror. Ibland sluddrade tomten lite, hade väl blivit bjuden på nån pilliknarkare på vägen för att klara " kylan" ..... Mysigt var det i alla fall.

Nu sitter jag på mitt jobb med en piffad och förväntansfull brukare, som ska åka å fira jul med nära å kära. Så himla gött å se.

Ibland funderar jag över om änglar finns å har kommit fram till att de finns mitt ibland oss... Ena dagen kan det vara du å den andra kan det vara jag....kan ju räcka med ett vänligt ord eller ett leende för att göra någons dag till det bättre... Känd eller okänd det är min filosofi nu på morgonkvisten.

Ha en riktigt fin helg alla jul friare!! Även ni som inte har nån att fira jul med får ha det riktigt gött..... Kram!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards