Alla inlägg under mars 2013

Av Åsa - 25 mars 2013 11:44

... med att gå av minut skift 8.15, sen har det varit full huggning med skjutsande av ungar å svärmor. Lilla Flisan ( svärmors 14 åriga papillon ) var lite krasslig så det blev en tur till djurdoktorn. Hon trodde att lill vovven åkt på noskvalster. Lite meduxin mot det skulle nog göra susen. Som vanligt så fanns inte den hemma på Apoteket så de beställde hem den till i morgon.

Nu dricker jag en kopp kaffe å inväntar soooooolen. Tänkte ta en promenad ner å titta på när Hofors DC har bowlingtunering mot Sandvikens DC. Kul, kul!!!!

Har funderingar av värdslig klass, vad ska man göra för mat?!?! Det vet jag faaaaaaaan inte......

Av Åsa - 24 mars 2013 16:33

.....dag å vilket toppen jobb jag har. Vi har varit ute i solen heeeela förmiddagen å njutit på promenad. Efter lunch for vi å hade picknick på/vid lissjön även där var solen med oss.

Hör å häpna så traskade jag å Eva ( båda lika fjolliga eller respekt fulla för is) obehindrat tvärs över sjön.

Nu är det kvällsmat som gäller. Ha en fin kväll alla goa och glada, ja ni andra oxå förstås!!!

Av Åsa - 23 mars 2013 21:50

.....dag vi haft idag!!! Sol, god mat, städat bästa Dotra på besök med Aztra å lillen. Sen kom Martin, Lasse å Köpis på kaffe.

Vår hund har varit helt slut efter lång promenad med bus och social träning. Hur go som helst med lillkillen oxå. Nosar på blöjan ( hälsar ) sen en checkning av ansiktet ( kan ju finnas rester av flask innehållet ) sen kollar han försiktigt in honom om han gnyr osv. Hur mysig som helst å såååå försiktig. Han är en pärla vovven.

Nu på eftermiddagen har vi kollat på Leksands matchen å efter det käkade vi vitlöks marinerad fläskfilé som fick puttra i svamp gourmet crème fraîche, vitlöks kroketter å lite grönsaker. Mums filibaba!! Blev ett par vänder Plump i kväll oxå!!! Kul!!!

Nu ska jag gång lägga mig så jag orkar med morgondagen. Ska ju upp före tupp fan, gäääääääsp!!!!! Go natt!!!!

Av Åsa - 23 mars 2013 11:40

...vår solen!!! Så himla härligt ute, vi började dagen med en fiiiiiin solig promenix ner på Bruket jag, gubben å Rambo. Passade på att handla lite götta till kvällsmaten på en gång.

Nu sitter vi å tar ett mellis i käket bestående av kaffe, smörgåsrån, skorpor å ost. Mums i lilla magen är det.

Ska strax skiva å marinera filen å kanske dra av golvet med snabeldraken, kände nämligen att jag missat lite klo rester på golvet efter dagens kloklippning på doggen. Inte direkt sköna att kliva på de små vassa filurerna.

Ha en bra dag!!

Av Åsa - 22 mars 2013 19:44

.... å hans mamma lurade med mig å gubben till Gävle idag. Slog ihjäl ett par timmar med shopping å gofika.

Väl hemma levererade vi presenten till kära svärmor. En kaffe maskin dolce gusto melody helautomatisk. Nu kan tant göra sig en go kopp kaffe utan att behöva sätta på pannan på spisen, blir liksom inte av att hon gör må kaffe då. Hon blev jätte glad!!!

Till kvällsmat gjorde jag fylld med Philadelphia vitlök å örter ost å bacon lindad kycklingfilé. Till det helt enkelt ris å lite grönsaker. Blev så mycket mat så jag har gjort 4 matlådor åt mig, en åt gubben å en åt grannen. Så enkelt, men så jävla gott. Tack goa Malin för mattipset idag.

Nu har jag fått gubben till att prova jackan jag köpt åt honom på Lager 157, skitsnygg å bra i passformen. Färgen är åt det lite militär gröna hållet, matchar mig sen i min nya parkas från Bik Bok. Köpte lite nya t- shirtar åt mannen i mitt liv idag oxå, den han har på sig för tillfället räknade jag ut var minst 10 år...... Suck!!!! Han är inte tokig i varken skor eller kläder, man kan ju bara använda en år gången är hans ord det....

Nu blir det till att krypa opp i soffan, kanske virka nåt varv. Dra go filten runt bena, lite kulen å inte så konstigt när ute tempen knatar neråt, visar nu - 13 grader. Brrrrrrr!!!!

Ha en fin helg alla ni som är så goa å läser den tokiga, flokiga kärringens idéer å fnuligheter. Ja ä som ja vart ja!!! Så ä dä bara!!! Kramiz

Av Åsa - 21 mars 2013 17:21

...turné med gubben idag. Första som hände i morse då jag inte behövde vakna av väckarklockan var att fyrbentingen slog på dörrhandtaget å visade att han ville ut. Bara till att masa arselt ur sängen å kliva opp. Fixade kaffe återfunnen som snarkade vidare i sängen. Skjutsade juvelerna till deras aktiviteter å sen önskade jag sol. Visst, solen sken samtidigt som lappmöglet yrde i luften å det stormade som faan. Ingen promenix!!!

Gubben hämtade grabbarn medan jag som hastigast piffade till mig ( dock syntes det nog inte) sedan drog vi till Falun. Lite shopping å mys pys på egen hand. Bara han å jag å en massa härliga dalmasar. Jaktia fick ett besök å där shoppade gubben. Efter det åt vi Kina buffé, raaaaaaap, innan vi knata runt å kollade ( provade) lite kläder. Jag köpte en stickade tröja å en lååååång tshirt tunika på Gina tricot. Den ena var det halva priset på. Gubben är sugen på en jeans jacka, vet ej hur många butiker vi var in i, satt den bra i ärmen så var den trång över axlarna.....ja, ja, vi hittar väl någon så småningom. In på maxi Ica en sväng, sen hem.

Blev gofika med vaniljbullar å wienerbröd med Köpis å gott kaffe till innan jag drog i gång matlagningen. Idag blev det nåt så kulinariskt som vattkokta makaroner å stekt Falu körv. Jummie!!!

Nu laddar vi för Leksands matchen på tvn. Taktik vila o soffan så man orkar lyxa i sig lite götta till hockeyn. Mini helg så här på en vardag. Det får man ha bara för att man kan. Hihihi

Av Åsa - 20 mars 2013 19:36

....på köttfärslimpa fylld med vitlök, feta ost och toppad med bacon. Pärer å gräddsås käkade vi till. Raaaaap!!!

Har varit till bästa svärmor å grattat henne käkade lite gofika där. Hon fyllde 74 år igår. Malin med bäbis å sambo var med även de två äldsta av våra grabbar. Hon var så nöjd å så fick hon hu mata lillprinsen å mysa med honom. Det var nog bäst av allt idag det. Hon fick ett inramat foto på barnbarnsbarnet som var hur fint som helst å då kom tårarna på henne.

Ica Maxi i Gävle fick sig ett besök av mig å gubben, stadium outlet likaså. Nu glor vi på dumburken å rapar å fiser om vartannat.... Hihihi!!! Ligger väl en dimma över hus 66 i natt.

Ha det bäst därute.

Av Åsa - 19 mars 2013 21:03

...det kommit ner idag. Skiiiiiit väder!!! Får se vad jag å gubben tar oss till å göra nu när vi blir lediga tillsammans ett par dar. Nå skoj kanske?!?!

Har farit som en spottloska på promenaderna ute idag. Liiiite lömskt med snön på isfläckarna.

Har ett munsårs helvete på gång, fan vad det är trist med såna. Brukar få när det är nån förkylning eller annat skit på gång. Klarat mig bra i fler år men nu har det varit tätt på given. Å inte har jag nå salva med mig på jobbet heller.....attans pillibattans!!!!

Haft filmkväll med brukarna, så gött att mysa å skratta tillsammans. Vi såg Åsa-Nisse Wälkom to Knohult!!! Mycket uppskattad.

Ska väl försöka sova ett par timmar nu, blev lite dåligt med sömn natten som var. Hade en massa tokiga drömmar, bland annat om en liiiiiiten mexikanare som gjorde lårplastik på kvinnor. Han var så kort att han fick stå på en pall för att nå upp. Å hatten med vida brättet var på under hela proceduren. Suck, pust, stånk å stön!!!! Ibland har man otroliga hjärn spöken. Finns nog ingen som vill titta in för djupt i huvet på mig, man blir nog aldrig riktigt sig själv igen då..... Fniss!!! Å gonatt gott folk.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards