Alla inlägg under april 2013

Av Åsa - 30 april 2013 20:36

....välkommen.....

Idag har man shoppat på Hofors å Falun . Bokat tid för att göra snygga naglar på måndag, ska bli kul.

Varit på skogstur med gubben å grannen. Kollat in sjöarna å isläget. Vill ju börja fiska nuuuuuu....

Köpte lite gofika i Falun en päron tårta å wienerbröd. Gofika får man ta när det är Valborg!!!

Var rädd om er å tänk på våra fyrbenta vänner!!! De gillar inte raketer å smällare !!!

Av Åsa - 29 april 2013 21:47

....trött i mössan jag är nu. Blev ju en promenix i grå vädret. Tur att jag tog den fina Freja mössan på mig. Den med dalahästar på, annars har jag frusit öronen av mig.

Fikade med älsklingen på Hanssons och sen for vi hem å bara var en stund. Jag å äldsta grabben fixade en äppelpaj... Mums!!!

Fick ett samtal från lillprinsen som ville att momma å Moffa skulle komma... Han jollrade på av bara katten i andra ändan å mamma Malin tolkade. Tog med paj å sås till dem oxå. Lilleman somnade i mommas famn en stund. Så himla gött å gosa en stund.

Nu blir det sängen. Tar sats å slänger mig likt en graciös gravid flodhäst ner i bingen. Sköööööönt att få sova, hoppas jag slipper headache i möra, den har jag haft nog av idag.

Av Åsa - 29 april 2013 11:47

... i den fuktiga luften. Förmodligen därför jag har varit vaken med värsta skalle banken i natt. Tog starka piller i morse å fick sova en stund, men nog fan är huvudvärken kvar i alla fall. Blääää!!

Nu intar jag ett stort glas kaffe å hoppas på bättring. Skulle vilja gå på promenix, får se hur det blir med det. Är ju så sjönt å dra på sig träningskläder å gå en lite raskare promenad. Blir nog så i alla fall......

Ha en fin måndag, det är en dag som alla andra det oxå....

Av Åsa - 28 april 2013 18:44

..där vi helgat vilodagen. Vaken långt innan jag räknat med trots sent i säng. Var in till sandviken tidigt å handlade ditt å datt i mat väg på Ica. Blev en sväng på rusta oxå där vi köpte ett apglas ( spegel ) till sovrummet att ha ovanför skänken sen. Blir snyggt tror jag.

När vi kom hem blev det kaffe med lite vänner ute i solen. Satt ute i tre timmar, skönt. Sen blev det en bilvända å lite matlagning. Grillad karré och pärsallad, enkelt men lik förbaskat gott.

Efter maten blev det lite virkning, kunde inte låta bli att börja på en dödskalle sjal. Jäkligt rolig att virka den, men nu har jag lagt ifrån mig den. Är så slut i lederna. Inte bara händerna som bråkar. Blir lite soffmys med gubben å två av grabbarna istället. Man får göra det oxå.

I morgon har jag ingen tid att passa, tänkte försöka sova ut då. Tanken är ju god i alla fall.

Av Åsa - 27 april 2013 19:17

...sju en lördag kväll. Skulle ju vilja gå ut på galej, men nej det blir inget av med det. En öl å jag slocknar!!! Sitter å virkar mina axelband till väskan i stället. Har fodrat den å gjort en mobilficka i den oxå. Blir kul att använda den sen. Har köpt meeeeeer garn till en större väska i andra mormorsrutor. Å så har jag ju garnet till sovrums matta nr två hemma oxå.

Haft främmande i omgångar idag, bland annat grannen, barnbarn å Dotra med sambo. Suttit i solen, kratta hund hagen ( urk ). Sytt å virkat!! Käkat kassler m ananas i ugn å njutit av dagen. Inte gjort nåt i rummet uppe men man vill ju inte vara inne när det
Är sånt här väder.

Ska göra en dödskalle sjal oxå, men den får vänta!!! Kram på er.

Bild på halvfärdig väska!!!

Av Åsa - 25 april 2013 22:45

....vi var aldrig in på Birsta för att shoppa!!! Däremot så var vi in till Josefinas garn i Bjärme, snacka om paradiset för alla som handarbetar. Garnfyllda hyllor längs väggarna å mellan golv å tak. Å en massa hyllor som stod fritt oxå. Dit blir till att åka fler gånger. Köpte garn till en väska jag ska virka åt mig själv. Mormorsrutor i olika mysiga färger. Bildbevis kommer så småningom.

In en vända i Valbo i stället, köpte en camouflage blus åt mor på Dea Axelssons butik. Hon blev så förtjust i min som jag har å Deas butik finns inte högre upp i landet än. Valbo är den nordligaste än så länge. Dock så fanns den inte i grön camouflage kvar så jag ringde å fråga om hon ville ha den i svart grå vit camo istället å det gick bra det oxå. Goa mamma tuffar till sig lite!!! Kul!!!

Så skönt å komma hem, käkat köpe pizza och hunnit med att påbörjat mormors rutorna till väskan!!! Kliar i fingrarna.

Ska bli skönt att sova i sin egen säng inatt. Å inte har jag nå inbokat tidsmässigt i möra heller . Ingen klocka som ska ringa. Jihoiiii!

Bilden är från Utsikten längs Indalsälven!!

Av Åsa - 25 april 2013 11:19

....solen å vi ska fara hemöver. Ska in till en GARN affär på väg ner mot Sundsvall å sen en sväng in på Birsta. Mys pys å shopping när vi tuffar hemåt. Tur att Dotra har stor bil när vi ska in på garn butiken. Har sett en väska jag ska virka i bomulls garn. Nu ska jag ta en kopp kaffe med mor å faste Katrin. Ha en bra dag!!!

Av Åsa - 25 april 2013 11:19

....solen å vi ska fara hemöver. Ska in till en GARN affär på väg ner mot Sundsvall å sen en sväng in på Birsta. Mys pys å shopping när vi tuffar hemåt. Tur att Dotra har stor bil när vi ska in på garn butiken. Har sett en väska jag ska virka i bomulls garn. Nu ska jag ta en kopp kaffe med mor å faste Katrin. Ha en bra dag!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards