Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 15 februari 2015 15:20

....är skalvet som skakar mon kontinent. Är en rätt bra beskrivning på hur kärleken känns å hur det är att leva ihop med den man älskar. Så gubbe lilla Merci för att du finns!!! Älskar dig.

Tittar på spårlöst och blir rörd. Fjolliga kärringar ska inte titta på sånt. Hur som helst så har jag laddat hem fyra nya historiska böcker i en serie. Dock avslutande och skriven av 4 (tror jag) olika författare. Serien heter Släkten. Den ska bli spännande att bita tag i.

Har lite att se fram emot nu när vi går mot ljusare tider. Gubben och jag lääääägtar tills isarna släpper och fisket kan börja. Så jäkla gött det.

Av Åsa - 15 februari 2015 08:41

.....har guld i mun..... en otroligt fin början på dagen när man tar ett bloss ute och det nyper i kinderna och sooooolen skiner rakt i ansiktet på en.

Nu är det morgon tv och nyheter från Danmark. Va i helvete håller man på med här i världen?? Suck!!!!

Lite kaffe in i huvet och mys med gubben och äldsta sonen vid tvn innan gubben ska iväg på jobb. Vovven är med på ett hörn han oxå. Har jag tur kanske jag kan vila en liten stund oxå.

Imorgon blir det kurs direkt efter jobb och sedan ska vi kalasa med lille Léon som fyller två år.

Av Åsa - 14 februari 2015 19:30

...var väldigt välkommen på jobbet. Tjejen jag är hos blev super glad. Sa åt mig att nu får det räcka med Egypten resor ett tag.

Hann med ett besök hos Léon, Malin och Martin innan jobbet. Fick lite mer energi av goset av lillprinsen. Mys i soffan och kollade en stund på filmen Cars. Blixten är stora favoriten för tillfället.

Nu är jag som sagt på jobbet och vi läkar lite kvälls fika. Snart blir det att kolla in melodi festivalen låtar och mysa med lite popcorn.

Sängen ropar på mig redan men det är bara till att bita ihop. Snart får jag krypa till kojs.

Av Åsa - 14 februari 2015 12:22

....å varit förbi hos Eva å Benny. Lillprinsen fick ett besök han oxå. Igår eftermiddag var vi till svärmor en sväng.

Tvättat alla kläder efter resan så det är bort gjort. Har prexis haft kaffe främmande av Köpis. Nu lite soffmys med gubben innan han drar till jobbet. Sen blir det till att packa väskan och dra ut å jobba själv oxå. Två nätter och sen ledig till torsdag. Kurs på måndag morgon å dem får jag inte glömma.

Fasiken vad kallt det är + 4 grader å jag fryser. Kanske inte så konstigt efter 2 veckor med +30 typ.

Av Åsa - 13 februari 2015 00:13

.....flygplatsen i Marsa alam är mans styrt. Inte nå som helst organiserat. Tre säkerhets kontroller innan vi fick chansen att få gå på toa osv. Två och en halv timmes köande.....Sen begriper jag inte varför folk chansar och packar ner koraller och sånt från röda havet när man får information om att det är strängeligen förbjudet och belagt med böter. Vad är det man inte fattar???

Trött som fan på flyget hem. Har aldrig varit så trött förut när jag flugit.

Martin och Sara hämtade oss på Arlanda och körde oss tryggt hem. Stannade på Max och käkade. Mums!!!

Snacka om att det var gott med vattnet ur kranen hemma....levt på flask vatten i 14 dar.

Nu ska jag sooooooova och fan ta den som väcker mig imorgon. Natti!!!

Av Åsa - 11 februari 2015 18:33

...en strandad val på stranden under förmiddagen. Sedan fixat lite med packningen. Spelat Yatzy en sväng har vi hunnit med oxå. Bara tagit det lugnt med andra ord.

Nu sitter vi på Wunder bar och äta lite gott med nyfunna sköningar. Mas Mats ville se uppträdandet på hotellet så han blev kvar där.

Roomservice bossen Bahaa var och gjorde en fin säng dekoration. Naturligtvis dök han upp när jag och gubben gick i handdukar efter dusch.

Av Åsa - 10 februari 2015 20:51

...vi legat på stranden hela dagen. Så jäkla skönt. Igår kväll var på show med mag dansös. Hon hade ju för guds skull kropps strumpa på sig. Kanske för att hon inte skulle skjuta diamanten i naveln. Måste ju vara rädd om turisterna.

I förrgår kväll blev haffad för att delta i Miss Marina Lodge. Kom inte först men dagen efter kallades jag miss hot niger av personalen. Hihi. Jag kan säga att jag spelade ut hela registret och bjöd på mig själv. Fick byxor och tröjor av många karlar i en tävling där man skulle samla så många plagg som möjligt. Gubben och Janne (Han från andra sidan Daläkven) Stod där i bara kalsongerna.....asgarv.

Har haft många goa skratt. Då de andra paret och dalmasen är lika slängd i käften som oss. Igår vann jag 2 av tre omgångar i Yatzy blev lite kaxig då kan jag lova. Idag var jag inte fullt lika nöjd.

En öl och lite mer shopping g innan vi drar till hotellet.
Bonn bränna på fötterna på gubben på bild på nätterna.

Av Åsa - 8 februari 2015 14:39

...under gårdagen med poolen och mys på och runt hotellet. Skööööönt med en salter dag.

Idag har vi legat på stranden och umgås med Aiki och Janne från Väsby. Till lunchen fick vi alla av borlänge bon Mats oxå.

Sitter nu på Wunder bar och tar en öl. Var på apoteket. Där köpte vi lite ditt ica datt. Bild bevis nedan.

Gubben har shoppat loss åt sig själv. Å jag har inte köpt nåt åt mig själv. Suck! Det är ju bara köp köp ....hör aldrig annat.

Mys pys och trevliga vänner. Även en bild på bad reglerna. Ni får gärna tolka om ni vill.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards