Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 24 mars 2015 08:21

...går på övergångsställe vid Time är lite charmiga i vårsolen. Förnuftiga små vaggande saker det där. Sett dem flera gånger gå där när jag varit på väg hem från jobbet. En skylt som visar att de finns där borde kanske vara på sin plats.

Varit ut på en morgon promenad med vovven och nu har jag landat i soffan efter att ha sovit pissigt på jobbet. Tänker ta en promenad till lite senare. Är ju så underbart i solen. Ska be grabben att höra kaffe lite senare till gubben vaknar.

Ha en bra dag och njut i solen då mycket dom möjligt.

Av Åsa - 23 mars 2015 21:41

...lax i ugn till kvällsmat. Var ett tag sen sist så det smakade bra. Fick rå om alla stjärnor där hemma innan jag for till jobbet. Det är kärlek det.

Lilleman hade feber när han kom hem från oss. Misstänkte det då han var lugnare än vanligt. Stackars liten.

Jobbar tre nätter och sedan ledig till lördag natt. Blir väl bra det. Vill ha sol om jag får önska mig det. Behöver komma ut på prommis och det är ju så mycket skönare när solen skiner.

I morgon ska jag ta det bara lugnt med gubben. Han ska ut och jobba natt i morgon kväll igen han oxå.

Kolla in vad vi behöver från Ikea och fixa det nån dag. Bara skriva upp vad som behövs i morgon. Då är det på väg åt rätt håll.

Av Åsa - 23 mars 2015 07:42

...med skrutt ungen. Först gröt och nu lite fruktsallad. Jobbigt läge när man blir taddig (kladdig) på fingrarna. Tur att mormor laddat med lite våtservetter. Morfar sover och resten av huset likaså. Sara kom nyss hem efter att ha jobbat vaken natt. Nu har hon gått och lagt sig.

Skälv dricker jag kaffe och kollar barnprogram. Léon är full i bus, fast jag tror inte det går i hundranittio nå länge då han är lite förkyld. Kan ju bli en mys stund på soffan lite senare.

Vovven har gått och lagt sig med husse nu....Matte tanten har ju koll på lillen nu så han kan slappna av.

Av Åsa - 22 mars 2015 20:30

....och tittar på Farmen. Léon har hunnit duschat, ätit havregrynsgröt med äppelmos och tittat på Blixten...Brrrrr uuuuu....brrruuuuum!! Å naturligtvis Bärgarn å Sally....han älskar filmen Cars. Kollade inte på hela filmen....han var så trött!!! Kom överens om att vi kunde titta mer i morgon.

Rambo har intagit fot änden på sängen där Léon ligger. Han vill liksom ha koll på lillen så allt är okej.

Ska strax gå ner å ta mig en macka. Behöver nåt att äta känner jag.

Av Åsa - 22 mars 2015 17:15

...med inte allt för pigg lillprins. Förkylning på gång kanske....får sova hos mormor och morfar en natt till. Mamma Malin jobbar ju till natten och pappa Martin börjar tidigt i morgon. Tur att mormor och morfar är ledig på dagen i morgon så godingen kan vara med oss. Sen blir ju Malin ledig ett par dagar.

Har precis ätit makaroner och korv. Léon äter lite banan till efterrätt. Mumsigt!! Ska duscha lill killen om en stund. Sen blir det gröt och hemgjord äppelmos innan sängen. Rambo myser till fullo, lill grabben har legat och borrat ner fötterna i Rambos päls under natten. Varken vovve eller unge led av det. De är så snäll på varandra.

Morfar kommer hem efter 22 och då tror jag att vi somnat redan, vovven, Léon och jag. Hihi.

Bästa polarna myser i soffan! !!

Av Åsa - 21 mars 2015 21:09

...härlig eftermiddag med promenad och Léon mys. Solen gjorde oss sällskap, Sara och Martin likaså. Lilleman somnade i vagnen och fick sova ute på altanen en stund. Sara och Martin fixade hem lite som vi inte fick med oss under vagnen från affären medan jag gjorde pispa som Léon säger eller pizza på vuxen språk. Mamma Malin kom upp och käkade med oss.

Lite senare ville lillprinsen titta på morfars platta och då fick han lite morots och gurka stavar med dipp. Krokar knaprade det oxå på. Lite mys måste man ju få på en lördag. Nu har jag och vovven nattat Léon i gästsängen lillprinsen ropade själv på Rambo att han skulle komma. Tänkte bära upp honom till våran säng senare.

Nu kollar jag, Matte och Mange på nyaste Beck. Väntar in gubben som jobbat eftermiddag.

Av Åsa - 21 mars 2015 08:11

....himmel är ju inte helt fel så här på lördagsmorgonen. Kan ju tycka att min lördag började liiiiiiiite för tidigt. Blev väckt på jobbet vid 4 och sen har det varit tji att sova. Blääääää! Det är baksidan av mitt jobb....vet aldrig hur man får det.

Nu har jag och vovven en mys stund i gästsängen. Soffan i vardagsrummet är ockuperat av en sovande drasut till son.

Kaffet bubblar på i perkulatorn, snart redo att drickas om gubben skulle vakna. Ordning på den här kärringen ibland. Hihi

Idag får vi se vad jag hittat på.....en svängom med snabeldraken får det nog bli, kan behövas efter ett par dar med mycket spring in och ut i hagen av vovven. Är ju härligt att vara ute, dock inte lika roligt för matte när solen lyser in på tassavtrycken på golven. Det är väl sånt man får leva määä!!!

Ha en så underbara som bara ni kan ha. Tjillevipp!!

Av Åsa - 20 mars 2015 17:46

....vädret påverkar min kropp. Inget kul alls, men det är bara till att bita ihop. Ser fram emot att få ha lillprinsen i morgon. Blir trevligt det.

Ska strax börja jobba....inte direkt vad jag vill idag. Sånt man får leva med!!

Måste komma iväg nån dag och gratta Hampus oxå. Syrrans grabb är det. Han fyllde år häromdagen. 16 bast.....stora killen ju.

Här snöar det för fullt...det där jävla Lappmöglet. Suck!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards