Direktlänk till inlägg 5 december 2015

Varit hos...

Av Åsa - 5 december 2015 17:33

....Léon och fått smaka på pepparkakor i form av svamp bob och hans vänner. Mumsigt! Lillkråkan är förkyld och hängig.

For en sväng ner till Standarn och kollade in nya kissen, mysig liten kisse var det. Hem och drog igång med, hör och häpna, lite bakning. Blev mintkakor doppade i mörk choklad och efter det gjorde jag snöbollar. Lite götta till jul. Imorgon blir det nog julköttbullar som blir gjorda. De går ju alldeles ypperligt att frysa in dem.

Stekt 1,7 kg bacon och ätit det till potatisbullar och lingonsylt. Mumsig mat trots sin enkelhet. Funderar på om jag ska köra en stek i min ny inköpta crockpot imorgon. Kan bli spännande.

Nu ska jag ta det bara lugnt. Har nämligen ont i halsen och det brukar jag inte ha. Kanske därför jag känner mig lite loj. Tempen var lite förhöjd oxå. Är väl nåt på gång. Hoppas det bryter ut ordentligt bara så det går över fort. Hatar att vara sjuk på det viset. Risig är jag ju ändå för jämnan, fast det har jag ju lärt mig att leva med.

Köpte nya vinterskor åt mig och gubben häromdagen. Gubbens blev perfekt, mina var helt åt helvete så dem blir det retur på. Sånt som händer.

 
 
jennie östman

jennie östman

5 december 2015 20:11

Åh, skoj att du köpt en crockpot! Jag älskar ju min och "råkade" köpa en till större när det var black friday.

http://jenniebenni.blogg.se

Åsa

5 december 2015 20:49

Jag köpte min då oxå. På tretti. Nöjde mig med en på 4,7 liter
Ska bli spännande å testa. Har ju blivit så nyfiken på en sån när du pratat så mycket gott om din. Kram

 
jennie östman

jennie östman

5 december 2015 21:35

Ja, du kommer inte att ångra dig. Köpte också på tretti.se. Försökte övertala Sara också😉 Kram tebaks

http://jenniebenni.blogg.se

Åsa

5 december 2015 22:36

Haha.. Hon behöver nog ingen. De äter jubhos oss... Hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards