Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Åsa - 11 juli 2015 20:27

....Lite V 8 muller och gummirök innan jobbet. Tur att det finns trosskydd. Kan lätt bli lite tryck i trosbotten av jänkebilar och muller. Bara älskar dessa vidunder på hjul vare sig det är krom å fina lacker eller nån pilsnerhäck med sunkig lack å rävsvansar. Ni som är insatt fattar vad jag menar. Gärna lite brylcreme, myggjagare, polkadot klänningar, hemkörd i plastmugg med mera. Synd att man inte skiter pengar. Har man gjort det så har jag haft både en Chevrolet (femtiotalare) och en Rod ( gärna en rat rod). Dream on baby, dream on!!! Burnout tävling,utställning och spontan cruising är vad Hofors bjuder på i kväll. Alltid lika välbesökt och trevligt. Knäppte en bild då vinnaren i burnout tävlingen fick burna en extra gång för publiken efter prisutdelningen. Man såg inte bilen, men röken var maffig! Bild nedan.

Nu väntar jag bara på att det ska bli kvällen. Förmodligen så får jag lyssna på motormuller långt in på natten. Har ju fönstret åt brukets håll på jobbet. Kanske inte är lika begeistrad i myllret om ni skulle fråga mig vid 2 i natt. Japp, men det är ju sånt man får leva med. Får väl krypa ner i bingen en sväng i morgon bitti. Gosa lite!!

Ha en fin kväll, var rädd om er och dra inte i er för mycket av de goda dryckerna. Tjillevippen!!

Av Åsa - 11 juli 2015 16:28

....hela fridens namn kan spolarvätska bli sprit i en dunk som står ute. Eller så har någon varit hit och korpat spolarvätskan på trappen och fyllt i dunken med nåt genomskinligt. Den är då inte blå nå längre. Jaaaa...så kan det bli.

Har haft en helt magisk förmiddag/dag med gubben på sjön. Hyen var snäll mot oss, höll sig lugn med vågorna. Jag fick typ 12 abborrar och gubben cirka 6. Sol i massor och fika hade vi med oss oxå. Synd att vi inte hann med att hälsa på Kerstin och Uffe på ön. Får bli en annan dag.

Nu ska familjen ner och kolla burnout tävlingen i Haga parken. Är bilutställning och burnout tävling med bland annat jänkare där. Blir nog spontan cruising till kvällen. Å i Hofors brukar det vara mycket bilar. Själv missat man ju det roliga då man ska ut och jobba. Kan ju glo från balkongen senare på jobbet med en kaffe och våra brukare.

Ha det bäst!

Av Åsa - 11 juli 2015 07:00

....klarvaken!! Urk,tog tid att somna om kan jag lova. Solen sken redan så från klarblå himmel. Blir en kanon fin dag det här.

Får se vad dagen har att erbjuda. Gubben hade visst nå planer på att åka ut i båten. Det blir nog så. Eventuellt en sväng ut till kompisarna som har en stuga på en ö i Hyen. Kan ju va så att vi hittar dit. Annars kan det ju vara skönt att åka ut i båten med lite fika oxå. Det visatr sig vad viftar oss för med.

Har nog en liten förkylning på gång, ena stunden kliar det i halsen, nästa i ögonen, öronen och i näsan. Inget som jag vet att jag är känslig mot i luften nu så det måste ju vara förkylning som spökar. Attans vad det tar på en. Blir ju trött av att inte vara riktigt piggelin. Tur att det inte är värre än att det förmodligen går över på nån dag. Bara man slipper feber så är jag nöjd.

Ut å njut i solen och ta vara på dagen på ert bästa sätt. Ha det fint å njut.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards