Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Åsa - 13 juli 2015 21:28

...tur på skogen nu på kvällen jag å mannen i mitt liv. Tänkte kolla om vi såg några djur. Det var inte direkt nåt stort utbud på den fronten i kväll. Blev i alla fall ett par fina bilder på en koppar orm/ödla som låg och njöt på vägen i solen. Jag som är förbaskat orm rädd gick nära, väldigt nära och fotade. Den var ju bara så vacker att titta på i solljuset. Den kollade på mig och såg ut att tänka " flytta dig ur solen kärring, du skuggar mig". Blev nån bild vid en sjö också.

Åkte en vända till Standarn, men de behagade ju inte vara hemma. Vi som var såååå kaffe sugen. Hihi. Hinner nog få en kopp en annan dag. När vi kom hem kände jag att det var dags att äta något. Gjorde rostat bröd med ost åt mig å gubben. Å sen slog tröttheten in. Så nu ska jag sova.

Just ja, min goa pappa ringde och tackade för whiskey glaset vi köpt åt honom. På det står det etsat, "kära moffles kall te", han blev nog väldigt glad för det. Han ville kolla av hur vi hade det å så berätta han att morsan var på gympa.( russin gympa) PRO tanterna skulle jag tro att det var som gymnastiserade. Still going strong! Man kan om man vill efter egen förmåga.

Nattis på er! Somnar nog till vovven mjuka andetag och småsnarkningar. ZzzzZz

Av Åsa - 13 juli 2015 16:22

...Dagen med kaffe i solen med gubben. Vid 8.30 drog vi igång med gräsklippning och lite pust av häcken. Fick ett samtal av Köpman som ville kidnappa oss på enter till Insjön. Sagt och gjort, tog en tur till Clas Olsson och sedan vidare på en bit mat. Maten åt vi på restaurang Trollskogen, mumsigt med värre. Det var nån stackars Oscar som de fileat och lagt på tallriken. Vidare genom Borlänge och till Torsång för en glass. Slutligen landade vi på färjan (altanen) hos oss och en kaffe. Cirkeln sluten.

Nu sitter vi här jag,gubben och grabbarna och bara är. Skönt det oxå.

Tänkte borsta vovven och klippa klorna tidigare idag, den räven fattade direkt vad som var i görningen och drog in å upp på övervåningen i hundra nittio.

Av Åsa - 13 juli 2015 06:58

....solen skiner och jag med den. Snart är det så i alla fall. Lite kaffe in i huvudet så blir det så. Det har jag bestämt. Nu är jag ledig fram till onsdag kväll, två skift kvar sen så börjar semestern. Den är verkligen behövlig nu.

Läste nåt fyndigt igår å det måste jag ta fasta på....vi brukar ju skojar om mina "gäddhänget" som finns både här å där på min kropp. De som är på armarna är INTE gäddhäng..... Det är änglavingar i vila, så det så! Nu vet ni det, för vi är alla en ängel för någon annan, åtminstone i dennes ögon. Jag borde kanske ha horn i pannan enligt en del, det finns inga fysiska tecken på horn där (gäddhänget är ju ett faktum). Sug på den ni!!

Drar nog ut i skogen på lite mys under dagen. Båten kan vi ta en annan dag. Kanske man hittar lite svamp om man har tur. Det visar sig.

Ha det riktigt bra och var rädd om er!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards