Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

Den där.....

Av Åsa - 17 februari 2016 08:05

...jävla tröttmössan har halkat långt ner över ögonen. Gaaaah! Hur kan man vara så trött? Kaffet är mim bästa vän just nu. Avbyte i Bregott fabriken och hem för lite taktikvila.

På väg hem möter jag bussen på den redan trånga Robertsholms rakan. Inget konstigt med det för det gör man titt som tätt. Fast denna gång har kunnat bli mitt sista möte med bussen där. Den kommer närmare och strax före mötet kommer den över på mitt körfält så jag får lov att väja och åka upp halvvägs på cykelbanan. Tur att det ligger snö vid kanten annats har jag nog slagit sönder bilen och fått släng och ändå krockat. Tur också att det var fritt på cykelbanan. Brukar ju vara en strid ström med barn på väg till skolan vid den tiden. Phuuu! Blev riktigt skakis! Tror att busschauffören fipplar med nåt hen inte skulle göra och därför tappade fokus på körningen. Hade ju turen ändå på min sida.

Kryper ner bredvid gubben som låter som ett sågverk. Vovven märkte att jag var lite skakis så han har inte släppt mig ur sikte sen jag klev innanför dörren. Nu har han rullat ihop sig vidin soda. Ligget här och känner mig lycklig för att jag finns. Så enkelt är det. Bara tacka den som var min hjälpare nyss när allt kunnat bli nåt väldigt jobbigt.

Var rädd om er och ha en fin dag.

 
 
Annelie

Annelie

17 februari 2016 12:45

Hej, jag sitter bara och slumpar bloggar också hamnade jag på dig.
Den band fast mig direkt på nå vis,,, kikade även på din presentation.
Ser att du också gjort GBP... gjorde jag också 2011, gick ner 43 kg, men har gått upp 25 kg igen.. *skrämmande*
Detta på grund av att jag vart såå dålig av värk, så jag har suttit i rullstol i drygt 1 år, inte kunnat röra mig någonting, sen alla mediciner jag äter som har biverkningar "viktuppgång, mer sug på något ätbart"... de har jag nog att tacka mycket för.
Men, jag kan inte enbart skylla på medicinen,,, för när jag har legat till sängs med enorma smärtor,, ja då har jag tröstätit lösgodis, fikabröd etc.

Men, visst var det en glädje när man gick ner och kunde köpa kläder överallt. :-D

Ha det bäst och sköt om dig.. // Hälsningar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Åsa

17 februari 2016 14:59

Hejsan Annelie! Oj vilken resa du gjort. Skulle inte vilja byta med dig då jag vet hur det är att leva med värk. Peppar peppar så står jag ännu på benen, vissa dagar vill jag inte det men försöker ändå. Blir liggandes i perioder. Suck!! Jag har gått upp liiiite om man tänker på att jag gick ner 75 kg från början så är mina typ 8 kg bara trivsel kilon. Det säger min läkare oxå. Nog om mig, ha det bäst och var rädd om dig. Kram Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards