Alla inlägg under december 2009

Av Åsa - 5 december 2009 11:27

...seg natt, men är nu fit for fight igen....har påsar som hänger under ögonen, ser sliten ut. Näst äldsta sonen konstaterade i går kväll att det var så tyst här hemma....ingen hund som piper med sina leksaker i munnen eller springer fram så fort det är någon som kommer.....och det är tyst. Nu ska jag och gubben hitta på nåt att göra en stund, för att få tiden att gå.....Kanskeman kanluratll sig en shopping tripp....vet ej om vi är laddade för det, men det visar sig om en stund......Skulle behöva få idiotshoppa lite, sånt som man gör när man tycker att man behöver allt fast man inte behöver ha ett dugg.....men det hjälper till att fördriva lite tid.....Här ska det inte handlas några julklappar av vikt i år.....det blir någon liten pryl och en slant, så får de handla det de vill själva sen.....liksom lite svårt att ge saker när de inte riktigt vet vad de vill ha, eller så önskar de alldeles för kostsamma  prylar  och det har man inte råd med.....dator, platt- tv, cykel är en del av minstingens önskan....hmmmmm...man har ju en eller två kistor med pengar att ösa ur....or NOT!!!! Man lär vara realist...de får spara ihop till det  de vill ha när det blir såna dyra grejor....Man är inte direkt miljonär och man vill ju inte sätta sig i skuldfällan heller.......... Jag ger mina nära och kära lite extra omtanke och kärlek i stället, jag tror nämligen att man mår som man gör i prylsamhället på grund av att man handlar sönder sig och glömmer att ta vara på varndra i vardagens stress.......Krama varandra i JUL-paniken och var rädd om er......

Av Åsa - 4 december 2009 23:23

....myyyys med familjen. Har haft ett ljus tänt för vår älskade hund under dagen....han var ju otroligt mysig.....det är baksidan med att ha husdjur, att de lever inte i all evighet.......Kram på er i december mörkret.....

Av Åsa - 4 december 2009 12:52

....är denna dag. Vi fick lov att låta vår älskade livskamrat och familjemedlem ZORRO somna in idag. Hans kropp hade inte ork att vara med något längre. Han var en kämpe och en otroligt härlig hund som gett oss mycket glädje. Det känns tomt och tungt just nu , men vi vet att han har det bra och inte behöver lida. Han har det bra  hos hundänglarna..... Älskad och enormt saknad är han vår tappre vän........ 

 

Sov gott älskade Zorro!!!

 

  


                         

 

 

Av Åsa - 3 december 2009 12:48

...Hanssons konditori och käkade en god frukost i morse jag och min goa gubbe. Sen när vi kom hem igen kom Köpman och Pervo på lite kaffe och Yahtzee..det var kul, men jag förlorade ju och det är ju inte alltid så kul....nu sitter jag här med datorn och pillar lite medans gubben åkte ner för att sätta i ett glas som trillat ur hans mors läsglasögon......tur att han finns så de kan få hjälp...när det behövs....

Av Åsa - 3 december 2009 07:27

....och kliva upp med fiiiiint i köket. Så stämningsfullt med stakarna sken och doften av nygjord tomtegröt till frukost....Lite extra mys varje gång man har gjort advent, känner likadant varje år.....det är ju bara snön som fattas, det vore liksom pricken över iet. Ska se till att få i väg grabbarna till skolan  sen får vi se vad jag och gubben hittar på.....vi har ju ela dagen ledig tillsammans......Ha en riktigt bra dag och lev i nuet.....eller Carpe Diem!!!!

Av Åsa - 2 december 2009 22:22

....nattskiftet och var på ett hejdundrande humör...stackars min goa gubbe som firar sin födelsedag i dag.....till och med att jag fick honom att ilskna till...det hör inte tll vanligheterna. Inte blev de bättre när jag började putsa fönstren i köket och insåg att jag köpt metervara och inte färdiga längder...hua....inte hade jag symaskinen hemma heller...en gubben min som gör allt för att stryka sin lekatta medhårs, fixade hem symaskinen och tjohej så var gardinerna klar....det blev riktigt bra.....Så nu har även familjen Björklund fått advents och jul fint i fönstren...bättre sent än aldrig. Vi har varit hundvakt åt Flisan, Anki (svägerskan) skjutsade in föräldrarna till Gävle, så vi låna lill tjurskallen ett par timmar. Mina föräldrar var hit och fikade en sväng med två fina tröjor till gubben, sen dök dotra med sambo och yrvädret Aztra upp med en kanonfin blombukett och chokladask.....Av sina föräldrar fick han en bra slant och Prevo var över med ett flak godis ( som låter pssssst när man öppnar dem) och lotter....Svägerskan , mina svärföräldrar de godingarna hade köpt tårtor med sig...mums!! Vi skulle inte fira något idag, det tänkte vi ta när en av grabbarna fyller om ett par dagar......En annan måste ju funka som en mars katt, har alla ungar födda nov, dec och januari........

Av Åsa - 1 december 2009 22:52

...med och skrivit något tidigare idag, har varit och "storhandlat" och käkat på MAX mend gubben under dagen då grabbarna var i skolan. Efter det ar vi till Torsåker och gubben fick handla sig lite "smågodis" på macken , godiset bestod av en påse med diverse spinnare, drag och beteskulor till ett värde av 500:-. Snacka om bortkastade pengar....jag menar om jag får tag i dem när jag fiskar så ser varenda tall och gran ut som julgranar. Tngeltangel både här och där och de är bokstavligen BORTKASTADE. När jag väntade på gubben min i bilen vid macken fick jag ett efterlängtat sms, mina gardiner låg på posten....jippie, äntligen får jag dona till lite advent oxå....så i morgon efter jag sovit av mig nattskiftet så blir det städning, förnsterputsning och gardinupphägning på hög nivå....är sååååå sugen att göra det, kanske man rent utav är för trissad att få det gjort så man skiter i att sova....vi får se. Är ju ledig till fredag eftermiddag sen, så sova hinner jag ju med. Tittade på en skiiit mysig film med familjen efter att vi käkat en suveränt god hemgjord pizza nu i kväll. Vi såg Ice Age 3, snacka om sköningar....Vill oxå passa på att gratta min make och svägerska som fyller 47 och 49 år i morgon... Jätte GRATTIS på er båda i förskott....lika bra att göra det nu för i morgon kan jag ha glömt bort det....då kan det vara borta med vinden...fniss. Är ju lite flokig och tossig och det sticker jag inte under stol med....det bjuder jag på....Ha en riktigt god natt och sov så gott......

               

        Myzzzz blir det när det klart viska tomten till mig i natt...........

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards