Alla inlägg under december 2009

Av Åsa - 12 december 2009 06:47

....väntar på att dagpersonalen ska komm...lite trött nu efter gårdagens kalasande och natt skiftet som jag snart får gå av.....Hela "plåten" med smörgåstårta gick åt i går och nästan hela julskinkan som vi tjuvstartade med att griljera igår....mumma var det i alla fall.Trevligt med lite Wii spelande och en snarkande svärson på soffan...Åhhhh, så härligt att få ha små tassar springa över golven och få några goa älskvärda pussar av lill trollet Aztra....hon är för go den lilla rackaren...snabb som en ninja, rätt var det är kommer hon smygandes, tror inte att hon syns, med mina ena sko i munnen....riktigt syns på henne att hon vet att det är tabu, men man kan ju inte låta bli att skratta åt henne. Hoppas på ett par timmars härlig sömn när jag kommer hem. Under natten så har det fallit liiiiite snö, det var minimalt, men det blev ju såååå mycket ljusare av bara det lilla.....Tänk vad mycket man har tid till att reflektera över när man är själv och allt är tyst och lugnt kring en....helt otroligt vad det snurrar på om om det mest oväsentliga sakerna i huvudet då....men man behöver ju få sortera lite i virrvarret oxå. Jag hoppas att ni får en underbar lördag, för det tänker jag försöka ha när jag väl har fått vaknat igen efter ett par timmar med god sömn......

Av Åsa - 11 december 2009 14:15

....vi vår Magnus som fyllde år igår.....17 bast är ju inte helt fel att bli.....   Fick lite sovmorgon utav gubben  och det kan nog behövas när jag ska ut och jobba till natten.......Gubben har lite y-tid så han blev ledig från sitt eftermiddags skift......Nu ska jag ladda perkulatorn, farmor ringde och var på väg upp på en födelsedagsfika......Har för den delen en röst som liknar sprucket glas idag....inte bra att sjunga för full hals i bilen i går.....man är ju inte direkt skolad i pipan.......  

Av Åsa - 10 december 2009 11:54

....har man varit på City Gross utanför Falun och handlat diverse läckerheter till grabbens smörgåstårta.....yummie!!! Ska väl tala om att jag är ju lite fesen på att köra inne i centrum i Falun så jag åker runt....men hör och häpna på hemväg så säger Malin, Mamma ska DU verkligen åka genom centrum.....Opps!!! sa jag nu är det försent.....och det gick ju hur bra som helst.....vilken lycka, jihoooo....Sitter lixom lite kvar i mig att jag inte tycker om rondeller och just de i Falun, för jag övningskörde genom där när jag tog körkort, efter att ha sladdat på halkbanan en hel dag....var väl totalt slut just då och upplevde det jättejobboigt...kan oxå tala om att vid det tillfället var det rusningstrafik.....gaaaah!! Nu efter så där en tjugo år så gick det ju bra, så det är bara att tackla sina rädslor och övervinna dem.......Kanske det gick bra för att jag hade köpt en JUL-cd med lite blandad skön musik som vi poppa på och sjöng till för högan hals jag och dotra, då hann jag inte tänka på nåt annat än att sjunga och köra........Nu ska jag ta en sväng på spikmattan och äta lite lunch innan jag ska på möte och jobba......  

Av Åsa - 10 december 2009 08:20

....skriva igår. Hade häcken full, mer än vanligt.....pussel möte och före det schemaplanering.....gaaaah!!! Faast det blev bra när det blev klart......fick låna en spikmatta av en kompis i går.....vilken satans j-la mardröms grej....tills man legat in sig på den.....vilken häftig känsla, det liksom wowa och pulsera i kroppen.....osså kom den sköna avslappade känslan....hur härligt som helst....nåt som gjorde så förbannat ont i huden och blev så himla sköööönt....helt otroligt. Blir väl att införskaffa en dylik tortyr matta så småningom....kan vara bra för min slitna kropp, tror jag. Nu ska jag göra mig klar för att åka och handla till en smörgåstårta som Magnus beställt att syter Malin ska göra åt  honom, han fyller 17 år i dag och vi ska fira honom i morgon.....Ska ta nåt o stoppa i kakhålet så man inte hungrar i hjäl innan man handlat färdigt.......Ska på ett möte på eftrmiddagen och sen blir det jobb 14,30-22,00... ha en bra dag alla goa och glada människor i vårt avlånga land!!!!

Av Åsa - 8 december 2009 08:10

....alldeles ensam vaken och funderar över lite allt möjligt....gubben sover, han har fått en liten sovmorgon, kidsen är i skolan....det är ju så tyst och ingen hund som buffar en på benet när mn gör frukost, inte heller någon tass på benet när mn fikar eller äter...ingen nos i knät när man det vankas mat på bordet....saknaden är stoooor , men jag är övertygad om att vi gjorde det enda rätta när vi lät vår älskade Zorro somna in i fredags.....Idag ska jag ut och jobba på eftermiddagen,känner nu att det bubblar i kroppen idag oxå, lite skön känsla att få känna lycka på det sättet.....fnissningen ligger i mungipan och bara väntar på att få brista ut i ett gapflabb....helt underbart att få ha den känslan trots allt gråa runt omkring........Sydde en ny paradhandduks kollijox igår kväll,en med dessa underbara tomtar som bara har i stort sett skägg och tomteluva....de är såååååå söta....Det ju så enkelt att ta två fina kökshanddukar man inhandlat och göra en sån av.....kökshanddukar brukar ju inte vara dyr att köpa....den jag sydde kostade mig ca 30 kronor i inköp av material.....kul och pickla lite...

 

 

                   

Av Åsa - 8 december 2009 07:37

God Morgon !

 

 

 

Av Åsa - 7 december 2009 14:52

....dag! Sovit oroligt i och för sig men sen har det varit lugnt och skönt. Köpis var hit och tog en kaffäää och Persson ramla in på en kopp lite senare. Jag och gubben har haft det lugnt och skönt, titta på tvn och slappat, man behöver ha såna dagar oxå.....Nu ska jag väl sätt mig och planera schemat inför onsdagens pusselmöte.....gaaaah!!! Det finns roligare saker att göra.....fast det är ju bara till att plita ner nåt och hoppas på det bästa. Ha en fortsatt trevlig eftermiddag, kramar från en otroligt nöjd Åsa!!!   

Av Åsa - 6 december 2009 21:32

...säkert vaknade man till liv efter nattskiftet.....rastlös som få så drog jag och gubben ut på en sedvanlig skogstur och sen fick vi för oss att åka och få kaffe av en kompis....typiskt nog så  var hon inte hemma...vifår ta en repa dit igen sen ......eller det kanske var som gubben sa, hon såg att vi kom så hon låste och släckte i huset. Varit till Malin, Martin och Aztra en sväng, Puffen var oxå där....kul att få tankarna på annat håll en stund.....har klippt Magnus och Roffe nu i kväll och så har vi haft en trevlig stund med vår polare Persson....spelade ett par vändor Yahtzee....blev skapligt jämt i vinster och förluster...så nu slipper man hänga läpp resten av kvällen....Håller på att fixa med en dator åt minstingen, får se om den blir nå snabbare, det där jävla Vista tar ju sån plats.....suuuuck!!! Får se om vi skiftar burk med dotra så han får ha en med Xp i , det laggar inte lika mycket med det operativ systemet.......det visarsig hur det blir med den saken......Ha en fortsatt trevlig andra advent.....glöm inte släcka ljuset som ni tänt innan ni nattar er.......Kram på er alla!!!!!    

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards