Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Polisen.....

Av Åsa - 13 april 2010 21:45

...snurrade på Bruket nu i kväll, vilket jag kan tycka är bra...usch, nu får jag väl en massa skit för att jag tycker det...någon kanske tycker att jag är en sur kärring...Faktum är att våren är här och med den kommer ju alla dessa små men ack så farliga och olaglia tvåhjuliga fordon fram. Dessa fiddys och liknande är ju inte menade att fara runt med inne i samhället. Inte ska mopederna vara trimmade heller. Jag vet att det är kul att fara runt på dessa och det är spännande, men det är inte lika kul om det händer en olycka och någon blir skadad...eller om man skulle bli stoppad av polisen och få körkortslämpen indragen osv....Nog om detta, jag har ju tre tonåringar själv hemma och två av tre är intresserad av allt som har motor och rullar....så jag har ett tjatande utan dess like dagligen om att jag vill ha en fiddy, får jag ta moppen,typ, men jag har dragit min gräns och talat om vad som gäller....och det handlar främst om minstingen. Han ser ut som kanske 17, men är 14 och jag vill inte att han ska utsätta sig själv för fara och inte andra heller....hur mycket han än tjatar.....Han skulle bli så besviken om han tex blev stoppad och inte fick ta körkortet så småningom, när alla kompisar tar sitt......

 

Nu ska jag titta lite på tv:n och mumsa några saltapinnar....njuta en stund av kvällen, innan jag går och lägger mig och läser ut det sista i boken som jag håller på med.....har lixom kommit in i en läsperiod igen och det hjälper mig att släppa huvudet....

 

Ska försöka börja plocka undan i hallen och börja tvätta panelen någon dag, så jag får ta tag i målningen....kanske gubben tar och hjälper mig med tapetseringen sen...Har fått tag på en gammal vit mjölsäck med tryck på i ljusgrått som jag ska bredda med gammal lakansväv och göra en hissgardin av till hallen...ska bli så kul att fixa med det, det är ju ingen annan som har en likadan. Har även fått jätte fina gamla överlakan med broderi i vitt, som jag tänkte göra längder av och ha till eller var för sig......Kul som bara den...Hittade en butik på nätet, som hade typ emaljerade skyltar i sliten gammal stil, med engelska visdomord....som: Bless our home with love and laughter....och A smile is the prettiest thing you can wear ....tyckte de skulle passa i hallen och möta mina vänner när de kommer på besök.....Jag blir så glad av sånt!!!

 

 

                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards