Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Fläsket har....

Av Åsa - 18 april 2010 18:32

....fått sig en riktig omskakning, så kallad fläsktwist, tant Åsa gick i rask takt ner till Södra porten för att möta gubben....före det så lekte jag ugglan Helge i från A till Ö med Köpman och Micke över en kopp kaffe på Köpmans balkong i solskenet...nice!! Hur som helst så var det härligt att få ta ut sig lite på en rask promenix....

 

När gubben vaskat kroppen och snoppen klart i duschen så var vi och handlade lite åt svärmor och svärfar.....Ner till dem med varorna och sen hem för att inta en liten lunch....Plötsligt fick gubben en ide om att vi skulle kolla av isarna på sjöarna igen......så det bar iväg upp på skogen. Checkade av de närmsta sjöarna först, sen for vi till Hamptjärn.....ååååå så glad jag blev när isen börjat landsläppa....kunde ju inte låta bli att hjälpa våren på väg...petatde och bröt upp iskanten...såååå kul.

 

Jag har en otorlig fascination av iskristaller, de är vackra, de låter så mysigt när de klirrar mot varandra i vattnet och de är ett säkert tecket på att snart så är den här vintern och isen historia....Å bäst av allt är ju att jag då åter igen får vara bakom flötet på riktigt.....sjukt mysigt.

 

Nu står det kycklingfilé med grön curry sås i ugnen, till det serverar jag ris med ärtor, majs och paprika...eventuellt gör jag en röra på strimlad röd lök, strimlad vitkål, champinjoner och mini morötter till det....röran blir så god med lite buljong, äppelcidervinäger, oregano, paprikapulver och lite socker för att bryta ner syrligheten från vinägern....jummie i lilla magen ska det bli.

 

Knäppte några bilder med mobilen på iskristallerna vid Hamptjärn, inte den bästa kvalitén men jag kunde inte låta bli:

 

      

 
 
Ingen bild

Yster syster

18 april 2010 19:14

yummie ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards