Alla inlägg under juli 2010

Av Åsa - 10 juli 2010 20:32

...duktiga vänner man har som orkar slita på i denna värme, ja, jag är ju lite duktig själv oxå...men vissa har ju varit duktig fler gånger i dag...hu så duktiga ni är...Kämpa på!!!!

 

Jag håller på att måla för fullt, så snart är hatthyllan klar...då är det bara att kasta sig över skohyllan...hihihi. Ta itu med lillsoffan efter det.....hmmmmm...det finns lite att bita i som ni förstår...men jag tycker målning = terapi...ja,ja, ni får idiot förklara mig om ni vill.....hä skiter jag i...

 

Jag och gubben som har semester från i morgon var och köpte lite lister till hallen idag...blir att måla dem i morgon och sätta upp dem...jihooo, snart klart och då kan vi förhoppningsvis slppa lite tillsammans hela familjen....Sköööönt!!!!

Av Åsa - 9 juli 2010 22:36

...vad jag är mör i kroppen, cyklade över milen i morgon värmen, sen drog jag och dotra igång med hall tapetseringen...gick skiiiit bra trots att det var en tapet med mönsterpassning...snyggt blev det oxå!!! Fan va skönt att det är gjort...Nu äör det bara lite att skära rent när det torkat och taklisterna som ska på plats..behöver dock inhandla nya överliggare till panelen som oxå lär målas vita. De gamla var inte allt för najs. Ska även måla om bland annat sko och hatt hylla, sy hissgardin och längder och pickla lite mera....Vill ju ha en ny spegel, sen funderar jag på om jag ska ta upp min lilla "kökssoffa" med svängd rygg och måla den, lägga dit en dyna med nå snyggt tyg och klatschiga kuddar, som man kan ha att sitta på när man sätter på sig skorna...den är inte vacker men kan ju kanske bli med lite färg och tyg...Den gamla apoteksdisken/skänken som håller på att haverera totalt får ta en sista resa till tippen...Soffan i sig har ett lock med förvaring inunder som kan vara bra att "gömma" gardiner i..... 

 

Kanske det blir lite nya korgar till sko och hatt hylla så småning om så grabbsen kan lägga ifrån sig typ nyckalr o sånt i dem...så blir jag av med en massa prylar överallt....Nej, nu ska jag ta och kolla runt efter lite fynd på nätet till min fina hall och sedan gå och natta mig så jag orkar göra altt jag vill i morgon oxå......Natti på er alla!!!!

Av Åsa - 8 juli 2010 22:34

....såna där flygande blodsugande slynor nu under kvällprommisen med hunden och gubben....Jävla sattyg med mygg, de kan ju få vem som helst att hamna på en låst avdelning resten av livet...de är sååååå irriterande, värre ändå är det när gubben går brevid och är totalt oberörd av de små rackarna...Jag är nog hans levande myggstift, för de formligen svärmar kring mig...bläääää.

 

Tog en cykeltur till på eftermiddagen med Köpman och Persson, ca 7 km blev det då.....sköööönt. Ska väl ta en runda med dem eller vilka det nu blir i morgon förmiddag oxå...sen blir det att slåss med tapeter och klister under eftermiddagen med dotra...gaaaah!!! Jag är envis, men hon är nog ett strå vassare än mig.....fast jag tror att det blir hur bra som helst för hon är duktig på sånt där. Bara för mig att sätta fart på gardin sömnad sen då.....nya lister ska oxå inhandlas och målas....om man inte har att göra så får man..

 

                             

Av Åsa - 8 juli 2010 13:00

.....käkat lite pepparkubb och sommarsallad på altanen. Musm för lilla magen det.....kan jag vara värd nu efter att ha cyklat runt Rönningsvreten på morgonkvisten och även hunnit med att handlat lim till hall tapeten och ansat häcken...dock inte min häck. Den behöver nog oxå ansas, men det blir en senare fråga...fniss.

 

Sitter och bara njuter av den något svalare luften dom vi har nu, kan ju säga att det var skiiiiit varmt när jag och Köpis cyklade.....svetten lackade rätt rejält...men det är ju så förbannat skönt. Har ju blivit 9 mil för mig sen i fredags....inte illa pinkat av en nybörjare......kanske något längre om jag tänker efter.....

 

Ha det riktigt gött under resten av dagen och se till att ta vara på den på bästa sätt.....Kramelikram!!!!

Av Åsa - 7 juli 2010 21:01

....går till sängs efter en låååång dag med mycket göra. Har varit på 2 cykelturer som sammanlagt blev cirka 2 mil, sen har jag varit med dotra och handlat på Maxi i Sandviken...Guben och jag har varit till Ove på en kaffe, vi lämnade av sågen så han kunde börja med sin trapp som måste renoveras.....

 

Malin och Martin var hit för att hämta Aztra, hon ville ju obönhörligen följa med momma hem när jag var där.....och vad gör man inte för sitt lilla lurviga barnbarn...hehehe

 

Kan inte låta bli att tala om vad härligt det är att vistas ute i naturen, alla dofter och ljud...Nu när jag cyklade runt Rönningsvreten på kvällningen med Köpman så doftade blommorna såååååå härligt och vid kanalen forsade vattnet på och lät helt underbart.....Man upplever sin närmiljö på ett helt otroligt sätt när man cyklar eller går...Många av er vet ju redan att jag är rätt tokig i att gå, men just nu så älskar jag min rosa cykel.....Det ger en sån frihetskänsla när man susar fram efter skogsvägarna här runt omkring......Nice!!!!

 

Bilden är en solnedgång av alla som jag fotat från båt på Storgösken....Lite fin tycker jag att den är.........  

Av Åsa - 6 juli 2010 22:51

...Persson på en cykeltur idag oxå...det var nice. Han fick testköra Köpmans cykel en sväng...han var nog lite avis för att min rosa fina cykel rullade så bra och hade 3 växlar...hahaha.

 

Ove var hit en svängoch slängde lite käft, Köpman och Persson likaså....som alla andra dagar då..hihihihi

 

Fick ett gele sadelskydd av gubben, han tyckte nog att jag skulle vara rädd om lillrumpan som hänger där bak, så jag inte får skavsår.....det var i alla fall otroligt skönt med lite extra stoppning åt röven. Köpte mig ett par nya leggings och ett knalligt nagellack idag....så nu ser det ut som om någon har slängt igen dörra på mina händer och fötter...fast jag tyckte att kärringen behövde piffas till lite, så det blev ett riktigt knalligt lack. Önskar bara att naglarna kunde få lite längd, de har alltid spruckit och gått sönder.....gaaaaah!!

 

Ska ta och hämta hem minstingen och hans kompis på Bruket nu...de skulle shoppa lite götta till sin LAN i natt....fattar inte hur de orkar. Kramelikram från en rumpnött halvgammal dam...hehehe

Av Åsa - 6 juli 2010 11:57

.....kolan var jag när jag vaknade i morse. Fast jag har redan hunnit varit ut på en strax över milen cykeltur.....jihoooo. Blev ju skapligt sent i går kväll. Gubben somnade nog innan han landade med huvudet på kudden. Persson var i fiiiiiiiiiiiin form och Köpman likaså. Kul hade vi alla fall....spelade gamla godingar och njöt på altan....Nu ska jag ta en snabb dusch och sen följa med på shoppngtur med goda vänner......Ha det bäst så syns vi senare.....

Av Åsa - 5 juli 2010 23:45

....som vi myst oss igenom. Haft folk i omgångar på besök, suttit och häckat vid de nya borden där Lidl skulle byggas...ja, som en liten fjortis. Kom på att vi skulle ha lite partaj och fick lov att åka in till bolaget i Sandviken, för här nere fanns inte det vi skulle ha.....Tror tamej fan att det slagit runt fullständigt i hövet på mig.

 

Jag och Köpman cyklade vår strax över milen tripp på för middagen, det var skööööönt.

 

Under kvällningen dök min alltid lika goa Kerstin upp och tog sig ett par glas öl....Nice!!!

 

Sätter in bilder från kvällen....Mitt vin och Persson i min jeanskjol, ha måste ju bejaka sitt kvinnliga jag en stund.....Hehehe   

 

  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards