Alla inlägg under juli 2010

Av Åsa - 4 juli 2010 22:45

....inte varit särskilt mycket sol idag, men fasiken vilken tryckande värme det  varit och är......Har haft en urskön lugn söndag med familj och många vänner....

 

Nu sitter jag och önskar att det ska få mullra till lite och komma ett skyfall innan jag går och lägger mig så det rensar upp i luften.

 

Har börjat ladda inför morgondagens cykel tur, har ju som sagt var lite ont i muttbenet...hrrrrm...men det är bara till och bita ihop och skava på på sadeln det....Vad gör man inte för sina vänner....jo, det är ju förstås för min egen skull oxå...det är lite kul att få slänga lite käft och ha roligt.

 

Nu får ni se till att ni får några förhoppningvis inte allt för varma timmars sömn.....Nattelinatt på er !!!!  

Av Åsa - 4 juli 2010 13:28

....eller vad man ska säga. Känns på baköver att man skavt på en sadel i ett par dar. Har blivit ett par mil sen i fredags...skönt som faaaaan!!!

 

Nu håller älskade gubben på att sota pannan och passar på att njuta en stund i fläkten på altan...sen blir det en kall dusch och lite mer motion tror jag det kan bli framåt kvällningen. Mattias är ute på StorGösken med Persson och fiskar och Martin kom precis hem frå Ockelbo.....

 

Ha det bäst i solen.......

Av Åsa - 3 juli 2010 16:14

.....Tur att man har en stoooorfläkt på altan. Sitter där nu efter att ha varit ut på en sköööön lång cykeltur i värmen med Köpis...vi var ända upp till vattenkällan vid Långsjön på Hubobanan och vände....Efter det tog vi en fika hemma hos oss....

 

Micke kom och då passade vi på att åka och bada hundarna...skit skönt var det i vattnet...Jag var oxå i.....dock inte helt. Nu har jag precis mumsat lite mangosorbet till mellis....Smakens till sista slicken var det....eller mumsfilibaba. Har en stor bit vattenmelon ligger i kylen, funderar på att gå och ta en bit av den lite senare..det är ju så himla gott i värmen.....

 

                                          

Av Åsa - 2 juli 2010 23:45

....med gott sällskap och ett kallt glas vin blev det under kvällen...Gubben drog igång stereon och poppade lite.....Nice!!!

 

Under dagen så har jag cyklat två vändor runt Montrose med Köpman...det var riktigt skönt!!! Om inte annat så är det väldigt nyttigt att röra på döfläsket lite.......Nu ska vi myza en stund till efter jordgubbar och glass. Ha det bäst alla goa!!!!

Av Åsa - 1 juli 2010 20:12

....varit snäll ett par dagar, så nu blir det väl en platå igen då..skönt är det i alla fall att få ha tappat strax över 40 kg...Ja, det finns ju en hel del kvar att plocka av men det är ju långt mycket friskare för mig nu än för alla dessa kilon sen....Nog om det....

 

Nu ska vi käka lite sallad och mysa en stund innan gubben ska iväg och jobba natt...sen blir det till att börja läsa lite ur en bok  av Stieg Larsson triologin...nice!!! Kanske rent utav ligger vaken och läser när gubben kommer hem vid 6 i möra bitti....

 

Har färgat utväxten på blonda skallen idag och testat ett märke som jag garanterat kommer att använda i fortsättningen oxå....Depend, kan jag varmt rekommendera till er som antingen gör slingor eller blonderar er...Toppen tyckte jag att den var.....Fixat lite med dotra hår oxå...hon blev fin efter lite trilskandes med olika alternativ....

 

Har haft Mattias, Emma,Malin och Martin här, de har byggt ihop minstingens nya dator...oj, speldator ska det vara....sjukt bra och fin blev den, så han blir nog nöjd när han kommer hem efter en helg på Ockelbomarknad.....Mezzi var här och lekt med Rambo under tiden de byggde....hon är två månader äldre än vår buse och de leker så gött tillsammans...Blirre bus var oxå här, Pervo hans husse är på 60 års kalas och Blirre fick vara med en stund sen fick han komma hit och busa med de andra hundarna....

 

Nu ligger Rambo helt utslagen och rör inte en fena, han hade ju Aztra här tidigare idag, så han har fått lekt så det heter duga....

 

Nu på kvällen kom Krydolf, Köpman och Dilén på altan kaffe en stund, så här har det rullat på hela dagen....

 

Ha det bäst alla goa vänner som läser min lite smått för nuvarande bloggtorke blogg....Kram

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards