Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Åsa - 21 februari 2010 21:14

... har ännu en söndag börja nå sitt slut. Sitter i köket och ser termometern visa - 22 grader....brrrr och kallare skulle det bli under natten. Dagen började med en fruktansvärt trött Åsa som skulle vara uppe före tuppen...vilket jag oxå var, men det var förbaskat segt. Tog mig med nöd och näppe ur sängen. Vaknade flera gånger under natten av att det ven och sjöng i skorsten och runt knutarna. Fy, vad det blåste. Väl uppe och ny medicinerad tog man sig ut i bilen och fick formligen pulsa ner för trappen. Startade Skodan och precis när jag lämnade gårdsplanen, kom ploghelvetet på cykelbanan ute vid Bruksvägen...suck...inte en chans att forcera den plogvallen, slängde raskt i backen och drog som en karsk Februari vind genom området, upp och ut vid viadukten. Där var vallen mycket lägre och lättare för mig och Skodan att skutta över eller snarare genom. Styrde ner mot Bruket och ser till min fasa att endast det en körfältet var plogat, det motsatta....hmmmm...det var bar till att hoppas på att inte det skulle komma en buss eller dylikt..för då har man agerat kylarsmycke på mötande fordon......Pust och stön, har jag fått möte, så har jag fått lov att forcera mig över på min körbana och det skulle förmodlingen ha slutat i kaos...fastkörning eller av åkning. Det gick ju trot allt bra. Väl nere på jobbet, så skickade jag hem min abetskamrat, stackarn, hon har ju ca 5 mil att åka hem på dessa usla vintervägar efter ett nattskift. När jag fick avbyte på eftermiddagen så var jag så himla trött och hade en fruktansvärd huvudvärk...drog hem på en fint plogad väg, gick raka spåret in tog lite jorgubbsfil till mellis toppad med två Alvedon,...sen blev det raka spåret in i säng....somnade som ett litet barn och vaknade av att grannen höll låda med grabbarna i köket...var bara till att masa sig upp.....gaaaah!!! Sen blev jag och pojkarrna fast vid en film på teven som handlade om en kvinna som var foto intresserad....kommer inte på vad den heter..men den var sevärd...Persbrant var med i den oxå.....Nu har alla tre spolingar varit i duschen och fixat fram kläder till morgondagens skola....och jag väntar påatt gubben ska komma hem från Ovako. Ska ge mig själv ett par Alvedon innan jag nattar mig, känner att huvudvärken är på ingång igen....bläääää. Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och kryp ner i  sängen och mys om ni kan.........Natti!!!

 

                

 

         Älskade Zorro!!! Här på sitt bästa vinterbus humör....så saknad!!  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards