Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Ligger under...

Av Åsa - 27 november 2014 23:21

...dubbla täcken å fryser. Önskar nästan att jag hade ätit typ ärtsoppa eller nåt annat gasbinda. Luktar ju inte gott när man lättar på trycket men det blir ju varmt! Vovve fjanten ligger dom vanligt å vaktar tills jag släcker så han kan krypa upp hos mig. Ingen liten vovve det här. 45 kg typ och högbent av bara den. Kan nästan tro han har giraff gener. Men ack så jäkla mysig. Tror han blivit lite mörk rädd oxå. Han brukar aldrig skälla förut. Å nu vovvar han så fort han hinner. Främst när det är mörkt ute. Ursäktar oss för det om det stör i grannskapet. Fast förut krafsa han på dörrhandtaget då han ville in nu vovvar han i stället. Han har ju hage brev altan så han kan gå ut och in som han vill när vi är hemma.

Ringde till gubben och bad han väcka mig vid 6 när han kommer hem så jag hinner duscha. Måste få i mig en kopp kaffe oxå innan vi drar till Gävle jag Martin och Sara.

Förhoppningsvis så blir det lite jobb uppe i helgen och mys med god mat och en öl eller två med gubben på det. Måste ju ha lite mys När vi är ledig oxå. Skulle vara skönt ica få piffa å göra klart innan jul. Urrrrk tänker gubben när han läser detta. Tjat kärring eller kanske sat kärring. Hihi

Go ungen och jag hade en mysig eftermiddag. Han var sååååå snäll med mormor.

Betalade räkningarna nu på kvällen....å si på faen det gick ihop den här gången oxå. Är det inkomster så är det utgifter. Det är som det är med det. Bara till att rätta mun efter matsäcken. Finns de som har det värre. Så är det bara!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards