Alla inlägg den 27 november 2014

Av Åsa - 27 november 2014 23:21

...dubbla täcken å fryser. Önskar nästan att jag hade ätit typ ärtsoppa eller nåt annat gasbinda. Luktar ju inte gott när man lättar på trycket men det blir ju varmt! Vovve fjanten ligger dom vanligt å vaktar tills jag släcker så han kan krypa upp hos mig. Ingen liten vovve det här. 45 kg typ och högbent av bara den. Kan nästan tro han har giraff gener. Men ack så jäkla mysig. Tror han blivit lite mörk rädd oxå. Han brukar aldrig skälla förut. Å nu vovvar han så fort han hinner. Främst när det är mörkt ute. Ursäktar oss för det om det stör i grannskapet. Fast förut krafsa han på dörrhandtaget då han ville in nu vovvar han i stället. Han har ju hage brev altan så han kan gå ut och in som han vill när vi är hemma.

Ringde till gubben och bad han väcka mig vid 6 när han kommer hem så jag hinner duscha. Måste få i mig en kopp kaffe oxå innan vi drar till Gävle jag Martin och Sara.

Förhoppningsvis så blir det lite jobb uppe i helgen och mys med god mat och en öl eller två med gubben på det. Måste ju ha lite mys När vi är ledig oxå. Skulle vara skönt ica få piffa å göra klart innan jul. Urrrrk tänker gubben när han läser detta. Tjat kärring eller kanske sat kärring. Hihi

Go ungen och jag hade en mysig eftermiddag. Han var sååååå snäll med mormor.

Betalade räkningarna nu på kvällen....å si på faen det gick ihop den här gången oxå. Är det inkomster så är det utgifter. Det är som det är med det. Bara till att rätta mun efter matsäcken. Finns de som har det värre. Så är det bara!!!

Av Åsa - 27 november 2014 15:19

...en liten goding och tittar på tv. Gnällig idag stackars liten. Gott med apelsin och smörgås till mellis i alla fall. Slår ihjäl lite tid med att gosa med snuttefilten och leka med bilar.

Morfar och morbror var förbi en snabbis. De skulle åka och handla till kvällsmaten. Cevapcicci gräddsås och potatis bestämde de att det skulle bli. Mums!!

Har hela bilen full med pappers insamling som jag måste tömma i kväll. Åker ju till Gävle tidigt i morgon bitti.

Av Åsa - 27 november 2014 12:24

....fint ute med frosten som gnistrar. Har haft en skön förmiddag. Skrapat ihop lite hundhår efter golven och har ringt till fraktfirman på morgonen. Grabben pratar med dem nu och de kommer i morgon mellan 11.00-15.00 Jihoooo. ...nytt å fräscht till helgen. Druckit kaffe och delat en macka med doggen. Ett måste på morgonen det.

Strax blir det ylle att åka ner och ta hand om lillprinsen när Malin åker å jobbar. Mys pys i ett par timmar ska vi ha.

Har fortfarande inte bestämt hur jag vill göra på jobb fronten. Urrrrk!!! Känns inget kul alls.

I morgon tänkte jag ta tag den tråkigaste grejen på hela månaden. Betala räkningarna. ..finns väl unge som är så jäkla trist. Skönt när det väl är gjort.

Av Åsa - 27 november 2014 00:17

...för fasiken inte vara vaken nu jag. Verkar skita sig för mig i natt igen med att få riktigt med sömn. Men vad gör det om hundra år?

Druckit kaffe och haft trevligt med ungdomarna. Snäll var de som for och handla lite åt mig. Min bil såg nämligen ut som en igloo. Brrrrr! Har satt i kupé värmaren i den nu så den blir varm. Har inte hunnit lämna in den så de fått montera motorvärmaren i den. Lixom inte blitt tid till det. Kostar ju en hel del oxå fast vi köpt värmaren redan.

Vovven har kurat ihop sig på husses säng. Väntar bara på att jag ska släcka och lägga mig till rätta så han får krypa upp bakom min röv å sova.

Syrran var hot med två vitlöksklyfta som jag köpt av hennes grabb Hampus. De är ju så goda de körvarna. Hennes dotter gjorde ila sig på innebandyn i helgen och går för tillfället på kryckor. Bara en stukning enligt röntgen. Nja....säger dr Dängrot (jag). Skulle åka med henne i morgon igen för att få en koll till. Ser inget bra ut tycker jag.

Nu hoppas jag på att vi hinner med lite som behövs här hemma i helgen då vi är ledig tillsammans lördag å söndag jag å gubben. Skulle vara sååååå skönt å få ordning uppe för det nu mer ordning här nere då oxå. Jaja...hä löser sig nog på någe vis.

Dax att plocka av sig brillorna och slå igen de stålgrå å börja räkna får....Natti! ! ZzzzZzz zzzzzz

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards