Alla inlägg under november 2014

Av Åsa - 7 november 2014 09:41

....Eva sa i morse är det att kliva upp tidigt på morgonen när man har det som bäst i sängen. Sitter nu i bilen på väg mot den kungliga huvudstaden inlurvad i en go filt i baksätet. Fryyyyyyser!! Snö i Gävle lite bitter på backen.

Kiss paus i Tierp.

Natten har varit skön. Sovit gott med både täcke, filt och hund på mig. Älskar att ha lite tyngd på kroppen när jag ska sova. Skulle vilja haft ett sånt där gammel världens täcke....tungt och skönt. Synd att det är så svårt att få tag på.

Nu blir det till att bila ögonen en stund för jag har en liten huvudvärk antågande. Är väl fukten ute som spökar så träet sväller. Ha en fin dag.

Av Åsa - 6 november 2014 22:57

...sväng på Ikea och Coop med Malin och Léon så for vi hem och käkade köttgryta som grabben påbörjat. Andra grabben tog reda på tvätten. Léon sa mormor på Coop.....sötnöten!!

När vi käkat for vi till Standarn och där visade det sig att Benny har ju Viasat så då blev de till att titta på landskampen i hockey. Eva och jag suckade och funderade vad vi skulle hitta på. Blev en massa pyssel. Kul...fick lära mig att göra rosor av kaffe filter. Roligt var det å lim från pistolen överallt. Eva som är smått proffsig på att göra rosorna skulle ju lära mig. Tror inte att det var hennes dag. Bild bevis på hennes ros nedan. Blev nöjd med mina. Decoupage på ljus (smälta in bilden) och på gips hjärta (limmade bilder) blev det oxå. Vilken avkoppling det är att pyssla. Tillslut satt vi där med både vår yngsta son, hans tjej och Eva och Bennys minsting och pysslade av bara den. Trevligt!!!!

Har 5 kompost påsar med trattkantareller att rensa sen. Det får bli imorgon kväll när vi kommit hem från Stockholm. Åker tidigt på morgonen och sen får vi se vad klockan blir innan vi kommer hem. Nu blir det en kvälls macka innan sängen.

Av Åsa - 6 november 2014 14:03

.....mys på morgonkvisten och sen tog vi och tittade på tvn. Fixade så att grabbens nya telefon funkade och virkade lite. Fick främmande av dotra som gick upp till oss. Bjöd henne på äggröra med ost och keso. Fick med oss dotra och de två äldsta grabbarna till skogen. Fick ihop en hel del svamp på en timme. Blir till att rensa och torka den åt morsan.

Nu är vi och hämtar barnbarnet på dagis och sen får vi se vad dagen ger.

Grabben skulle börja med köttgryta och den andra hänga tvätt. Den tredje hoppas jag pluggar lite teori. Man kan ju i alla fall hoppas.

Av Åsa - 5 november 2014 21:38

...en halv förmögenhet fattigare men ett stick närmare fullgott skydd mot rese basiluskerna. Passade på att åka in på Ica Maxi å handla lite oxå. Lax skulle de äta hemma nu på kvällen å i morgon blir det en mustig nötkötts gryta med diverse gottigheter. Blir smarrigt det.

Väl hemma blev det lite kaffe och saffrans bulle (bulle, inte lussekatt) och pepparkaka.
Iväg och jobba....lite virkning och mustig vid tvn innan sängen. Kommit en bit på väg mustigare död skalle sjalen åt grabbens tjej.

Vi ska försöka få lite gjort i vårt sov rum så det går att få till det och börja sova där. Tror att vi är lite trötta på alla prylar som staplas på varandra där hemma. Synd att vi nästan aldrig är ledig tillsammans.

Var förbi hos Malin och Martin efter Falun. Lilleman hade ramlat på dagis i morse och slagit munnen. Stackars mommas gullunge. Såg ut som han hade värsta duckfacet. Hade varit i tandläkaren och kollat så inte det var må större skador. Lill grodan.

Av Åsa - 5 november 2014 11:55

...från mötet strax efter 10. Satte på kaffe och intog en lite frulle innan jag väckte gubben som jobbat natt. Han lär hinna få lite kaffe in i huvudet innan vi ska lämna tillbaka släpvagnen och dra till Falun och berika kroppen med lite vaccin.

Magen mullrar/pratar på å låter som en kemi fabrik. Den har en del höga ljud för sig mellan varven...kan bli lite pinsamt när man sitter i ett sällskap och det är tyyyyyst runt om. Bubbel...morr.....bubbel. Är den bort kopplade delen av magsäck en som producerar magsyra. Verkar som om den behöver tala om det för omgivningen ibland. Fniss!!!

Lite till kaffe och en rök sen drar vi till Falun.

Av Åsa - 4 november 2014 21:48

....fy fan. Det är alltid lika när det drar sig mot vinter. Idag har det varit 3 olyckor på samma väg. Blött..kallare vid svackor/vattendrag...blöta löv på vägen osv. Är så mycket som kan påverka. Tråkigt att det sker men man vet ju inte när olyckan är framme. Jobbigare blir det man får höra att det är barn inblandade oxå. Måste bara få säga..var rädd om varandra i trafiken. Fotgängare snälla ANVÄND REFLEX.

Nu ska jag strax krypa till kojs och försöka sova. Förhoppningarna är höga om att det ska vara lugnt i övriga huset. Brukar kunna vara rätt livat/lyhört och mycket ljud utifrån Bruket. Jag som vaknar hemma när vovven tassar över golvet. Hihi Måste ju vara alert på mötet i morgon bitti. Bör väl försöka ha huvudet på skaft då man ska sitta med en enda person och ha möte.

Ska ju även iväg och ta spruta i morgon efter gubben vaknat. Måste ju se till att ha rätt skydd när vi far utomlands.

Av Åsa - 4 november 2014 13:44

...dagen drog jag igång med att försöka väcka yngsta grabben. Ringde ett x antalgånger från jobbet och inget svar. Han sov hemma fast han egentligen skulle ha sovit hos tjejen. När klockan var 7.45 ringer han mig å,frågar vad jag tjata om.....du börjar ju 8.20 sa jag. Meeeeen mamma säger han det är tisdag och jag börjar 9.35 Oooooooops!!!! Väl hemma så ville han övningsköra lite innan skolan sagt och gjort. Han placerar sig på förar platsen och jag ska ta fram skylten ur bagaget. Möts av krälande maskar i bagaget....gaaaaah....brukar inte bry mig i sånt men nu blev det fööööör mycket. De hade liksom sugit fast sig i bagage mattan...urk. Till saken hör att det låg en halv öppen maskburken i bagaget, grabben hade glömt att ta ur burken efter att de kom hem från Jämtland i söndags varpå masken hade börjat vidga sina vyer. Tillslut efter mitt hysteriska fnittrande och grabbens asflabbande så var bilen fri från mask och vi kunde fara.

Efter att ha lämnat honom vid skolan så tog jag och kompisen en tur på skogen och plockade svamp. Att man aldrig tänker sig för, åkte i träningsskor. Bra, or NOT! Krondiken med vatten och mossa kunde inte annat än att bädda för dyngsura fossingar. Fast vi hittade mycket svamp. Kunde ha plockat än om vi velat. Mamma ville ha mer svamp, så nu har jag rensat och håller på att torka dem. Testar att torka i ugnen. Hoppas det blir bra annars får jag plocka lite till. Inte för att det gör mig nåt....är sån själa rening att knata runt i skogen. Kompisen var inte bara blöt om fötterna. Hon var blöt ända upp på knäna....är väl så att när man är knappt en tvärhand hög så når blåbärsriset högt och vatten pölarna blir extra djup.

Till kvällen ska grabben hämta en dagbädd i åshammart oss som jag köpt med madrass och allt. Vi har även en säng hos dotra som ska hämtas åt Magnus. Vi ska ju ut och jobba båda två till natten igen oxå.

Imorgon bitti ska jag på möte när jag slutar och sen när gubben vaknat ska vi in till Falun och få första vaccinationen inför Egyptenresan i Januari. Blir spännande att få se det landet oxå.

Av Åsa - 3 november 2014 21:57

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards