Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Slut som....

Av Åsa - 14 december 2014 22:09

...artist. Golvet klart, sängen ihop satt, gardinerna på plats, blombrädan på plats, blomma i fönstret å staken likaså. Spegeln hänger fint på plats ovanför skänken. Lite stearinljus å annat piff kvar. Har lyckats med bedriften att försnilla en sänglampa, två lampfötter, en matta och lite annat jox. Typiskt mig.....måste hitta det så vi kan fixa färdigt, bädda nya sängen, sätta dit sängkappan och få upp takkronan. Blir till å sova kungligt hädanefter.

Tror nog att jag hinner få ordning på vårt lilla (gamla) sovrum till gäster oxå innan jul. Har ju allt till det rummet hemma oxå.

Sen blir det lite julmats å julgodis tillagning innan julafton. Det lixom hör till. Mår bra när jag får hålla igång med kreativa saker. Får ju en baksmälla som jag kallar det imorgon vad det gäller lederna....men det får jag ta.

Måste bara få säga att idag har det varit teamwork på hög nivå. Alla har hjälpt till. Mange hjälpte gubben med golvet medan jag lagade mat. Å de andra har sprungit med grejer städat och tvättat. Härlig söndag.

Nu lite vila med fötterna på bordet innan jag ska sova. Natti!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards