Alla inlägg den 19 september 2015

Av Åsa - 19 september 2015 22:33

...myst med lillkillen, plockat svamp med Sara, Martin och Robin. Fiskat och haft en helt makalöst trevlig dag i gott umgänge. Mattias bar upp en sväng han oxå.

Lillprinsen ville ha köttbullar till mellis, jag plockade fram och la dem på bordet, tänkte göra köttbullsmacka. Nääää, nono teka bullar. Så här blev det stekta köttbullar och ostkrokar till mellis som sköljdes ner med bubbelvatten. Samtidigt glider mor och far åt grabben in vid husvagnen. Å nej segare jag högt för mig själv.....ostkrokar å köttbullar till mellis attans...hör ett eko ur soffan åååå nej....krokaj å bullar...mamma å pappa tommej..... Älskade unge! Kan tillägga att han somnade ifrån sitt fredagsmys igår.

Nu sover gubben fylld med "glykol", han har haft roligt i kväll oxå... Fniss!

Imorgon ska vi nog fiska lite på förmiddagen och sedan blir det nog lite till svamp plockat när Eva slutar jobbet och innan jag ska till mitt jobb. Jäkla trevligt sätt att fira hennes födelsedag på. Har ju rensat en massa trattkantareller idag, kul och plocka, inte fullt lika roligt att rensa, men det måste ju göras det oxå.

Av Åsa - 19 september 2015 09:39

...bra som helst i husvagnen har lillen gjort. Sov nästan till 8.00 Mysigt och gosigt. Han titta upp på opar i 4 tiden å sa opar narkar....jag sa att det gör din pappa hemma oxå...mmmmmmm, å mamma mä! Svarade han mig godingen. Gubben drog ner till sjön, jag och lillprinsen har precis käkat frukost och ska snart ut på lite skogs äventyr. Härlig dag ser det ut att bli. Ut och ta vara på solen, det ska jag göra.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards