Alla inlägg den 11 september 2015

Av Åsa - 11 september 2015 22:52

...dag blev det här. Kom hem från jobbet och möttes av en superduper glad vovve. Ut å kissa på häcken och sedan in igen. Satte på kaffe och myste på soffan en liten stund till det att gubben vaknade. Sedan for vi ner och handlade lite åt gubben som han behövde till jobbet. Ner till lillprinsen för där skulle jag vara barnvakt. Fick lite gofika där. Pillan och Malin guidade mig genom min första egensydda mössa. Blev riktigt nöjd av min skapelse. Sydde en till åt äldsta grabben oxå. Det var ju så kul. Får fixa mig en syhörna tror jag bestämt.

Lilla Ella och Léon sov middag ute medan dotra blev klar med naglarna. Sedan kom Martin och Sara (Mattias var med oss redan) å vi alla gick upp och fikade mellis på Hanssons. Myspys! Efter det blev det en massa stoj och bus med barnen ( både vuxna och små) i lekparken. Var ute bra länge. Roligt som bara den hade vi.

Väl hemma igen så hjälptes vi åt att fixa till tacos. Mattias, Magnus, Martin, Sara, Malin, Martin Léon och jag käkade med god aptit och hade det riktigt mysigt. Så himla kul att vi kan rå om varandra å att det funkar med oss alla tillsammans. Gubben jobbade å var nog glad att slippa tacos. Myset har han velat vara med på. Svärsonen hade med sig tårta och wienerbröd som vi käkade till efterrätt med lite kaffe.


Ficke en present av Martin och Sara idag som de tyckte skulle vara gulligt i vagnen. Mysbelysning i form av rosor i rosa (naturligtvis) med batteri drift. Gubben lovade att hjälpa mig med uppsättningen av dem.


Lillprinsen var ut i husvagnen och kollade med morbror Magnus, tyckte det var mysigt så han ska nog sova i den med oss någon kväll. Han är ju lika förtjust som oss att vara ute i skogen.

Nu ligger jag med mina kalla tår inborrade i pälsen på min fyrbenta kärlek. Varmt å gött blir det, man får passa på när tillfället ges. Det är väl kärlek det oxå.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards