Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Åsa - 6 augusti 2015 22:43

...det lite finlir i köket på morgonen å sen hämtade vi upp kompisen och for på svamp och bär jakt. Hamnade efter en väg där vi stannade tre gånger gick typ två meter från bilen och klev rakt in i svamp himmelen. På drygt en kvart hade vi plockat oss nöjd. Efter rensning och ner delning så visade det sig vara 10 liter gula kantareller. Sanslöst men sant.

Åkte hem och drack en kopp kaffe hos Eva och sedan for vi till skogs igen. Sara å Martin var också med. Drygt 6 liter skrapade vi ihop jag och Sara på en kort stund. Eva rafsade ihop ett par liter hon oxå.

När vi kom hem rensade jag och Sara blåbären. Gubben kastade sig sig över svampen. Grabbarna, alla tre, åkte in till Sandviken och handlade. Sara hjälpte gubben med svampen medan jag lagade mat. Spagetti och köttfärssås blev det.

Tog en tur till Standarn och där blev det lite hallon plockat. Någon liter att frysa in. Jag styckfryser mina innan jag förpackar dem. Blir lättare att hantera då.

Fick blommor med blombud idag. Från bilbolaget som tack för att vi köpte vår nya bil hos dem. Kul och väldigt uppskattat.

Har inte riktigt bestämt vad vi ska hitta på i morgon. Behöver städa, klippa gräs och häck. Häcken växer som ogräs den här regniga sommaren. Tredje gången vi klipper den nu. Suck! Gräsmattan får vänta till nya kniven kommer, de hade ingen hemma så vi får vänta ett par dagar. Fast vi har ju i och för sig en till gräsklippare så det blir nog klippt typ i helgen i alla fall.

Lite slut i kroppen efter att ha varit ute i terrängen å knatat mycket ett tag. Samtidigt så kan jag ju inte låta bli...det är ju så härligt och underbart i vår natur.

Av Åsa - 6 augusti 2015 10:22

....å koll av körkort på morgonkvisten. Tur att gubben körde, jag har ju sån snut noja. Nu ska vi köpa en kniv till gräsklipparen och sen drar vi till skogs. Ska ut å leta svamp och kanske lite bär. Tror kompisen vill ha lite bär.

Bara till att ta bara på semestern, slitigt under naglarna är mitt gissel den här semestern. Fast vad gör väl det då man får mycket friskluft och motion på samma gång. Ha en fin dag!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards