Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Åsa - 8 augusti 2015 23:22


..ta oss ner på Brukääää och dricka en öl. Sket i det och blev hemma i stället. Martin och Sara kom på kaffe och så spelade vi lite Yatzy. Tidigare under kvällen grillade Mattias kött. Mums! Magnus tog reda på disken.

Jag skulle vara duktig och starta therma cell, myggjagaren. Skit duktig tyckte jag att jag var. Fixade och donade. Tyckte att den var lite dålig i effekten. Gubben hämtade instruktionen och det visade sig att jag missat en väsentlig del av beskrivningen. Man skulle skruva in gasflaskan.....oooops! Jag får mig inte använda nya grillen när den kommer. Fniss!!!

Haft en härlig dag, och hoppas på en minst lika härlig dag i morgon. Nattis på er!!

Av Åsa - 8 augusti 2015 17:27

....ibland slår det slint och vi bara råkar hitta på lite tok. Fick ett ryck och drog till skogs. Hamnade vid en sjö bakom flötet en stund. Tur att fikat var med, de tyckte att det fräste lite mycket om mig en stund, jag var lite mat elak. Kompisen tyckte att jag behövde en snickers som i reklamen. Frågade lite försynt vem jag skulle bli efter en sån... Typ Dolly Parton eller?! Efter en massa trassel och bara små fisk upptagen så tröttnade jag ur och gick på svampjakt i stället. Slutade med att alla letade svamp. Åkte även en tur över fjällberget å fy faaaaan vad det är sig olikt med alla hyggen. Ser för jäkligt ut.

Har precis duschat, skönt! Väntar på gubben och äldsta grabben som åkt med pappers insamlingen. Den har ju en förmåga att föröka sig i hallen den. Å fort går det.

En vecka till med semester har jag kvar efter den här. Kan inte direkt klaga. Har varit ute i skog och mark i stort sett varje dag. Så himla skönt, det är semester för mig det.

Av Åsa - 8 augusti 2015 08:14

...in i huvudet och sen så åker jag ner till lillprinsen. Skulle ha duschat, men tror inte lillen bryr sig att nono luktar skogstamejäkel. Gubben sover och resten av huset oxå. Eller naturligtvis inte vovven som alltid är min trogna skugga då jag vaknat. Kan ju vankas frukost, vill ju ha macka med mig så han vaknar till och får en bra start på dagen.

Kaffet är klart så nu blir det en kopp. Ha det bäst!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards