Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Åsa - 7 augusti 2010 17:47

.....gott folk, det brinner inte i Robertsholm....det är bara tajkons på 66:an som grillar lite väl marinerad fläskfilé.....till det ska vi smarra i oss rotsaksgratäng och potatisgratäng. Senare tänkte jag läska mig med ett glas vin eller kanske en liten Smirnoff ice....mumma!!!! Gubben tar sig redan en pilsner till grillningen.....Har köpt hem lite kex och ost som kan bli goda lite senare.....En mys kväll med familjen i all enkelhet.....Älskar min familj ska ni veta.....

 

 

Av Åsa - 7 augusti 2010 10:50

...min kära mor uppe i stugan i Jämtland i morse...de hade kanonväder. Härligt!!! Kära syster Lena med  familj var på väg att åka hem till Storvik idag....synd att de inte var hemma tidigare för jag och gubben var sugen på att åka en sväng med mopederna dit på kaffe....det får väl bli en annan dag.....

 

Får ta med mig gogubben på lite kylskåps påfyllning i stället och inhandla diverse förnödenheter...inte direkt lika skojsigt, men ett illa måste.....Ko helvetet har gått i sin här hemma...alltså slut på mjölk. Kan ju tänkas att gubben kan få sig ett par öl på gröna skylten om han vill ha en eller två till kvällen....det är ju hans sista lediga helg på semstern å det kan han ju vara värd......

 

Kan ju bli att tanten i hushållet får sig nåt gott från gröna skylten hon oxå....måste ju sympati dricka med honom....hihihi. Det visar sig vad det blir...mycket beror ju på väder och vind......Ha det bäst hela lördagen och se till att ta vara på er och glutta runt hörnet om ni har det tungt så ska ni se att livet leker och vill att ni hänger på.......Kram!!!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards