Alla inlägg under december 2012

Av Åsa - 23 december 2012 17:48

....Check!!!! Äggen kokta, skinkan griljerad, räkstuvning kokad... Å jag ska bara iväg å jobba mig ett par timmar det är min uppesittar kväll det. Gör någon timme xtra i möra bitti innan det blir hem å mysa med matlagning å ge gubben en redig julkram innan han drar iväg å jobbar.

Tar nog en promenix på dagen i morgon med sällskap av de sim vill... Doggen tackar nog inte nej i alla fall. Han njöt fullt ut när vi gick å mötte hussegubben vid jobbet idag... Trodde ett tag att det var en snögubbe i andra ändan av kopplet. Att rulla sig i snön å gå som en torped genom drivorna är ju det bästa som finns. Sen kan man ju inte pinka på plogvallen utan man lär klättra högst upp på den så man kommer åt å skvätta på lyktstolpen....hur härlig som helst att ha med sig ute den rackarn.

Har invigt nya snabeldraken som jag å grabben var in å köpte på förmiddagen....så tyst, lång räckvidd, inte dyr å en Electrolux ... En bra deal enligt mig!!! Den andra får gubben ta ner i pannrumnet, eller så blir det den som hamnar på övervåningen så slipper man släpa upp å ner på nya draken.

Mys er riktigt nu dan före doppare dan. Å ha en fin jul med nära å kära. Kramen på er ???

Av Åsa - 23 december 2012 11:59

.....flängt in till sandviken med minstingen som övningskört. In till syrran som bjöd på go fika. Nu tar vi lite kaffe innan jag tar med mig grannen ner mot gubben på jobbet.

Tror att doggen får följa med idag oxå.

Av Åsa - 22 december 2012 22:02

.... får frågan från brukaren om jag ska sjunga nå mer i kväll... Strax efter kommer det Nä Åsa du måste vila rösten nu ellerhur??? Vilken goding, så kan det bli efter myspys till körslagets Julspecial. Å vet ni vad det bjuder jag fast jag sjunger hellre än bra......

Nu har jag hoppat i pyjamasen för det är ju så att jag får sova på jobbet ny förtiden.... Sen att det är lite si å så med sömnen det får man ta....skönhetssömnen som jag är i så stort behov av får jag ta igen hemma. Eller så mycket sömn finns nog inte att det hjälper på mig.... Allt lixom tycks påverkas av jordens dragningskraft nu för tiden, man kan ju skylla på det eller åldern.... Hihi

Nu på kvällningen innan jag for till jobbet la dammsugar helvetet av..... Faaaaan å god jul på dig själv jävla snabeldrake tänkte jag. Tur att man har en picklig gubbe, han fixade den så förhoppningsvis håller den i morgon då jag näktergal jag undan hundvalparna ( hårtussarna ) efter doggen annars får jag fixa korsdrag i huset så allt samlas i ett hörn... Lite lättare å ta upp det då. Hade en vision im att dra in å köpa en ny helvetesmaskin direkt efter jobbet i morgon. Kanske väst att göra det i alla fall..... Nej, nu hoppas vi att den hemma håller ihop .

Av Åsa - 22 december 2012 15:44

.... revben, skumtomte å choklad fudge klar.... Nu blir det lite mat å sen lite äggkokning innan jobb.

Kastar mig över ägghalvor, skinkgrilhering å pronenix med grannen i möra.

Har som sagt hunnit en del idag, hann även gå på promenix i det härliga lagomt kyliga vinterlandet ner för att möta gubben vid jobbet. Så himla skönt å röra på kroppen lite.

Mange är ute å skottar av gården, duktig han är....

Näe nu ropar spis ( fan ) på mig igen... Ha det bäst alla goa och glada...

Av Åsa - 21 december 2012 20:53

..... å ischoklad bidde det oxå. Tror vi kastar oss in på å göra lite skumtomte fudge i morgon. Sockret tog ju slut nu å kanske lika bra det för annars har jag väl picklat på vid spisen hela natten. I morgon blir det Jansson å revben, eller om jag tar det på söndag.... Det visar sig, får inte glömma att skinkan ska griljeras oxå.

Jobbar fram till elva typ på julafton så pärer till julmaten skalas redan på söndagen å får stå svalt i vatten över natten. Lite ägg ska kokas, omelett göras å stuvningar likaså... Julgröten som vi brukar ta på julaftonsmorgon tar vi å gör till juldagen i stället å myser igång den med gubben innan han drar å jobbar.

Ska ta å värma lite apelsin glögg nu å toppa den med russin å mandel.... Myspyser i soffan å lyssnar på gubben som snarkar.... Nej va sa jag nu.... Han är ju vaken enligt honom själv när jag putta på han, konstigt att han låter som ett sågverk nu då....

Av Åsa - 21 december 2012 19:22

..... skulle ju gå under idag!!! Å till gubbens stora förtret så gick jag å köpte den där kaffemackapären.... Har ju ett par timmar till på mig å himla kaffe då så jag hinner utnyttja prylen... Australien är ju kvar, men det är ju fortfarande tid kvar här i Sverige.....

Nu kokar vanilj/ choklad kolan för fullt, knäcken är klar....mumma!!!!

Har gått en långis idag ner på bruket shoppade lite på Kiwans å sen till gubben på jobbet. Efter det for vi å handlade lite bröd å sånt som behövdes till jul.

Nu blir det snart till å hälla upp kolan å sen fixa lite ischoklad. Sen räcker det för dagen... Maten tar vi i helgen...

Av Åsa - 21 december 2012 11:54

..... Knäck kok å diverse andra tokigheter. Funderar på att pälsa på mig lite kläder å gå ber på bruket för att sedan möta gubben vid jobbet.

Efter det kan man ju kosta på sig en go kopp kaffe ur mackapären på bänken å styra upp lite andra julsysslor.

Fick en fix idé om att jag vill göra naglarna. Finns väl ingen som har tid nu före jul så det får bli ett senare projekt. Ha en bra dag å stressa inte ihjäl er.....

Av Åsa - 20 december 2012 19:36

.....kaffemackapär!!!! Gott kaffe å enkelt.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards