Alla inlägg under december 2012

Av Åsa - 7 december 2012 12:12

... det inte stå utan gofikat!! I bland gör mobilen som den vill !!!! Fniss...

Av Åsa - 7 december 2012 12:11

.... med gubben i Valbo. Passade på å skjutsa in grabben till Gävle i samma veva. Nu blir det lite tv titta en stund.

På väg från Gävle stod det en Volvo på enkel fil utanför Kungsgården som hade tappat vänster framhjul....stackars sate!!! Allt såg ut att ha gått bra i alla fall.

Härligt väder har vi idag, soooolen behagar göra oss en visit mellan molnen. Nice!!!

Ha det gött i fredags myset!!! Lägger till en bild på gofisar å en på gubbens ljuvliga bukett från arbetskamraterna!!!

Av Åsa - 6 december 2012 19:20

.... en Wasa rågi å ett glas julmust satt inte helt fel efter en pronenix på Storvik. Mysigt med knallar, tomtar å ren med pulka.... Å vet ni vad, jag fick gosa å klappa renen. Det var lite mysigt!!! Passade på att beställa två ljus lampetter för blockljus av duktiga pickel jocken Magnus Sundström från Storvik. De kommer att bli kanoners i sovrummet med dom sen.

Har kurerat oss på soffan på förmiddagen, sen kom svägerskan å hämta sin väska som hon glömde i bilen igår. Efter det blev det en sväng ner på Bruket för att hämta Köpis klösbräda ( surfplatta ) en kopp kaffe hos honom å lite data fix.

Nu lite soffmys i pyjamasen å kurera sig lite till!! Har tre nätter i helgen att jobba så det är lika bra att vila nu. Tar lite tid att komma in i att sova på jobbet!!!

Av Åsa - 5 december 2012 21:48

... blivit firad av sina arbetskamrater idag å efter det käkades det julbord på brukshotellet. Nu sitter han förnöjd i soffan med fötterna på bordet å snarkar nöjt å ljudligt!!! Hä är kärlek det... ellerhur???

På förmiddagen efter jag slutat jobbet hann jag övningskört en sväng med en av grabbarna innan avfärd i snöyran med Dotra till Valbo. Fy faaaaan vilket väglag, tur att man kör med förståndet å inte med nå annat..... Räcker att var å varannan tror att de är utrycknings fordon å bara måste om å det till varje pris... Gaaaaah!!!

Nu ska jag krypa ner i pyjamasen och mysa i min egen säng, känns som om det är välbehövligt. Är en lite rackare på besök i min kropp tror jag en lite basillusk som gör att jag nyser å har riv i halsen.... Suck, jag är sällan sjuk, mer än min värkande kropp men den lever jag ju med jämt. Jag har, om jag inte berättat det tidigare, mjukdels reumatism, en del kallar det fibro. So what det enda som gäller är att hålla i gång å det har jag varit dålig på ett tag... Får bli ändring på det, vid aktivitet ökar glad hormonerna å det lindrar värken å påverkar hela kroppen... Vill inte äta piller, men ibland är det ett måste( egentligen jämt enligt doktorn ) å de gör att jag samlar vätska i kroppen vilket gör att jag måste äta ännu mer piller å det tar på lilla maggen.... Nej, då får ont med ont fördrivas i den mån det går... Nog tjötat om det... Jag är lika glad ändå jag....

På fredag ska vi hämta ett linneskåp som jag ska måla svart/ ev lite shabby chict till vårt sov rum som vi ska rusta... Ska leta rätt på nå fina knoppar till skåpet typ i vit porslin .. Blir nog bra när det blir klart, fick en fin virkad löpare i tunt vitt garn av mor när jag var i Jämtland, så fin kommer den att bli på skåpet....

Om ni ska ut i trafiken så ta det lugnt, till å med plogen åker tydligen av efter E16.

Av Åsa - 4 december 2012 22:34

... var jag nog efter första sova borta natten!! Inne på andra nu... Det tar nog lite tid att anpassa sig med nya ljud å så har jag ju ingen fyrbent fotvärmare här.

Har varit i Gävle under hela eftermiddagen, å vilket jäkla skitväder det var på hemvägen. Hann inte fira min äldsta syster idag utan tar det i morgon på väg från sandviken. Ska dit å handla lite fikabröd å annat. Gubben får tydligen främmande av sina jobbar kompisar på firar fika på eftermiddagen. Jag har inte nå go fika hemma. Får lyxa till det med lite köpebröd.Till å med råttorna huttrar å skakar på tomma skafferi hyllor!!

Magnus fyller tjugo till veckan å önskade lite för sent sin present... Scorpions på Göranssons arena.. Med lite fix å trix lyckades min syster få tag i biljetter å han ska få gå ändå. Toppen för honom som är tokig i musik!!! Det blir en present han sent ska glömma.

Så här såg det ut efter E16 på väg från Gävle idag. Ta det lugnt i trafiken!!

Av Åsa - 3 december 2012 20:51

....soffan på " nya" jobbet!! En riktigt bra start fick vi tillsammans.

Har myst med familjen hemma under dagen. Lite kallt för en ute aktivitet. - 21 biter bra i kinderna. I morgon blir det en sväng till Gävle för tandläkar besök å utvecklingssamtal. Kanske vi hinner med en fika hos min syster som fyller år. Det visar sig. Ha det bäst !!

Av Åsa - 3 december 2012 06:30

....mig!!! Brrrr, va kallt det är!! Nu ska vi till bussen jag å minstingen. Åker nog hem å kryper ner i sängen en sväng till sen.

Firade gubbens 50 års dag igår med massor av folk å go fika. Smörgås tårtorna var omtyckta , kul!!! Mer om det senare.

Av Åsa - 2 december 2012 01:37

...efter natt skiftet å upp tidigt. I väg till nya jobbet på en kaffe, sen iväg för lite inköp i Sandviken, snö kaos från Storvik å framöver. Köpte lite nya mattor, stolsdynor mm.

På hemvägen hamnade jag i bilkö efter två snöplogar, ljuger inte om jag påstår att kön ringlade efter från typ kungsgården till Sandviken. Vid Näsbysjön släppte de förbi pärlbandet. Väl hemma hämtades junior upp i Standarn å han fick köra hem.

Kaffepannan puttrade å huset var fullt när vi kom hem. Köpman, Dotra å sambo var här. Åt lite tårta till kaffet å sen slängde vi ihop två taco pizzor. Mums!!

Malla skjutsade sin Martin på fest, sen drog det stora smörgåstårts baket igång. Dotra fixa å dona, så kom vi på att salladen frusit ( tre av fyra krukor ) en gurka likaså. Gaaaah!!! Var bara till å hasta ner på brukäää å shoppa lite då.

Nu har jag grattat gubben med lite spex i köket, ungarna skratta så de höll på å storkna. Gubben drog på smilbanden han oxå. Dammsugit, torkat golven å lagt på mattor å stolsdynor. Så nu kan vi fira honom på 50 års dagen i godan ro.

Ska nog ta å slå en frivolt ner i bingen, behövs typ en gurka i skivor och tonvis med skönhets sömn om jag ska våga visa mig bland folk i morgon ( idag ).

Just ja, glömde berätta att jag hjälpte grannen att köpa en klös bräda ( surf platta ) lovade honom att vara support sen. Lite snäll kan man ju få vara i väntan på julen å tomten

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards