Alla inlägg den 4 september 2014

Av Åsa - 4 september 2014 18:55

....sak. Idag när vi var på väg från Storvik så sa kompisen: Oj va lite bensin vi har så lite var det inte när vi for.. hihi. Soppa mätaren var så långt ner på rött som den kunde. Vi hoppas att vi tar till slalombacken så kan vi rulla ner för "Tröttbacken" sen....å du vi jet stereon så hör vi inte när bilen börjar hosta och hacka....Sagt och gjort där satt vi å skrek åt varandra med bonn acn på för fullt (ner vevade rutor) å hoppades på att ta oss till macken. Vi kom dit och det visade sig att det var minst 7 liter kvar i tanken....allt pådrag i onödan....fast lite kul var det ju när vi tänker efter.

Fick en flarra av en arbets kamrat. Tack för den. Tydligen var det uppskattat att jag kunde byta lite skift. Innehållet är sånt som man blir lite yr i kolan och vinglig på benen av.

Nu blir det lite jobbelijobb!!

Av Åsa - 4 september 2014 15:48

...i natt igen. Huvudet är överfullt med onödigt vetande och funderingar. Vaknade på morgonen med en halv hund i ansiktet. Fäller nå kopiöst med päls nu vovven. Tog en dusch blev nog en hårboll i avloppet. Hehe. Efter det tog jag och go gubben en tur på skogen runt till olika sjöar. En lisa för själen. Skjutsade svägerskan till kryssnings bussen och hämtade yngsta sonen vid skolan. Halsont de luxe!

Älsklingen och jag tog en glass vid Time innan han skulle till jobbet. Mumsigt var det med blåbärs glass i våffla. Saltlakrits blev det för honom. Blev hämtad av Eva där för en tur till Big Bay och gardin uppsättning. Jag klättra och skruva fästen medan Eva fixa gardinerna. Vips så var det gardiner uppsatt i heeeeeela lägenheten. Teamwork när den är som bäst. Jag som är lite mindre höjdrädd än henne klättrade och hon stod och var skakis åt mig på golvet. Efter det blev det en kaffe på Mercurius café ut på deras mysiga uteservering. Bara en sån enkel sak som en gammal ladgårds dörr (dubbel) med avskavd färg uppställd som prydnad med blomamplar på ökar mysighets faktorn. Var in på Purple Dreams klädbutik och kikade oxå. Inte direkt kläder i min prisklass. Fast det fanns en hel del fint.

Nu ska jag ladda inför natt jobb. Ska nog börja med en liten snuttefilt till Kerstins andra barnbarn som komma skall. Det tänkte jag ta i morgon vid husvagnen tror jag. När vi myser oss där inför lördagens tävling. Hoppas att jag håller mig frisk....känner mig lite krasslig nu men kan inte sätta fingret på vad det är....förkylning??? Depp????Värken???? Ähhhh....det får la gå ändå!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards