Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

Blev en....

Av Åsa - 7 augusti 2015 22:43

....tur till Dala-Långsjön med gubben och Mattias. Dåligt med fart på fiskarna gjorde att vi inte blev särskilt långvariga där. Hem och tog oss lite kaffe på altanen. Min kropp strejkade totalt, kändes som om jag hade typ minst 50 kilo gelé runt knäna när jag gick. Huvudvärk, trött, värk i hela kroppen och kass i magen. Jorå så är det att gå i mina skor ibland. Jag gnäller inte förrän jag inte står ut å så har det varit idag. Gubben sa åt mig att ta värktabletter å vila en stund. Tämligen dog en stund på altanbänken. Helt väck!

Hade nästan precis somnat så ringer min mobil. Fick frågan om vi skulle med till Hubo-Långsjön. Sagt och gjort, slängde snabbt ihop lite fika, hällde upp kaffet i termosen å drog iväg. Gubben tog med sköna stolar åt oss, bra det då jag inte orkade fiska. Löste lite korsord, slängde käft med vännerna och annat folk som kom förbi. Har kunnat skjuta vissa som körde med motorsåg på andra sidan sjön. Tur var det för oss för kedjan på sågen gick av efter en stund och det blev tyst. Skönt! Naturligtvis så måste ju våra gubbar å grabbarna med rörmokar Leif dra igång en motorsåg de oxå. Gaaaah! Å sen gick de lös med en yxa på kubbarna som de sågat. Aldrig någonsin har jag sett nån vara så tjurskallig som rörmokarn när han gav sig på virket med tanke. Trodde nästan han skulle få en hjärt infarkt. Phuuuu!

Fick även främmande av en liten ekorre vid sjön. Lyckades få en bild på den lilla godingen.

Nu ska jag sova. Har stoppat i mig värktabletterna och hoppas se biter. Ska upp tidigt imorgon och passa lillprinsen en stund då mamma Malin ska fixa naglarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards