Alla inlägg under augusti 2009

Av Åsa - 31 augusti 2009 22:27

...kan det bli...hmmm...jag har ju en förmåga att släppa på det som inte är bra att hålla fast vid...men det är ju inte kul när det bara måste komma en pinsam prutt när man typ är i en butik...man tar närmsta kastrull på hyllan på typ ikea och så försöker man matcha den med ett lock....så de låter lite väl mycket sen kommer den bara...pfjuuuitt...hmmm man stampar vidare och sneglar lite över axeln för att se om nån stackare svimmat, ligger på rygg och vrider sig i vånda......hoppas på att det inte luktar...har man riktigt kass- mage -bubbel- pruttdag hoppas man på att det är i en parfymbutik eller möjligtvis en taxfree med många som provar parfym.....förhoppningsvis sker det inte i en hiss med främmande människor...det kan ju lukta som om man ätit på en soptipp i bland...gubben brukar säga att jag själv skulle kunna driva ett gasverk, ller värma kåken....sjyst....fast nu är det ju så att jag lärt mig eller åtminst0one försökt att släppa på trycket när man är ute i friska luften i stället....blir så jävla uppblåst och typ sjuk, rent utav om jag inte släpper väders....Nu är det slut på skitsnacket, men jag har hört att fiskar kommunicerar med fisar, kanske därför jag får fisk....eller kanske skulle vart en sån istället så mina medmänniskor sluppit lida....Skulle ju åtminstone synas vart jag var i  vattnet....följ bubblorna så hittar ni till Åsa..... ha det gött, nu ska jag glo på manliga plastikoperationer.....sen sova och släppa några täckblåsare....

Av Åsa - 31 augusti 2009 12:15

....lite ofrivilligt, fick jag av gubben i morse....var upp ändå klockan 07.45...hur som helst så fick vi åka och hjälpa dotra med att få i gång trimmern hon låna av oss i går....Hon så riktigt farlig ut när hon drog iväg med den och skulle trimma...vi tog en tripp till Sandviken för att köpa nån remjävel som har gått på grabbens moppe, men naturligtvis så hade firman där ingen hemma förrän till mitten på vecka...lite snöpligt, men vi for ju på vinst och förlust....Tog en lunch på Monroes i Snaviken oxå...sncka om att de har härlig atmosfär och god mat med rejäla portioner...kan varmt rekommendera dem, framförallt om man gillar rockabilly/raggar stuket....Vi var på "original"  Monroes som ligger på Årsundavägen...Har ej provat det som är på stan....Gubben lämpade av mig på jobbet, där jag nu ska till och dona med eftermiddagens sysslor...tummen som jag smsar med nu, börjar pirra så jag skriver mer sen....

Av Åsa - 30 augusti 2009 18:00

... och blahaaa, undras va fan man ska göra mer idag....skjutsa mig hit och hämta mig där, är det en jo-jo morsa man är...Trött efter dagens arbetspass, det var lugnt, men jag känner mig kass....Trött och sliten det är man nog, nu följer tre dagar med ännu mer knog....Ingen ide att sucka och stöna, är ju ledig sen, kan då skriva en skröna.....Ledsen i ögat har jag lätt bli, nedstämd, trött på eksemens kli.....Nu får det vara, nu är det gjort....plitat av mig lite och det gick ju fort......Har  en massa mer att lära, men på va fan det är, kan jag inte svära... : )

Av Åsa - 30 augusti 2009 06:30

....ännu en ny arbetsdag....suuuuck. Men det går nog bra det oxå...tar ett tag innan man kommer igång efter semestern. Nu ska jag ta Skodan, dra ner för streetan och göra en bra dag på jobbet....Hoppas att allt går som jag tänkt mig för nu är jag tröööött, känner mig som om jag skulle vara en zombie med baksmälla...och då är det jävligt illa. Fnular på vad man ska göra på eftermiddagen...blir väl det vanliga som sker när gubben jobbar eftermiddag....tvätt, disk, matagning,hundrastning....men det behövs ju göras det oxå....Näe, nu lär jag ta mig i kragen och åka annars blir jag seeeen och då blir inte Nattpersonalen glad....Tror att jag byter av Danne och han har ju en bit att åka innan han får sova...han bor i Sandviken...tur att en annan inte har långt hem när man gjort natt...för det första så skulle jag vara en enorm trafikfara, och sen skulle det bli dyrt...uppmärksamheten som inte är den bästa efter ett nattskift, kanske skulle leda till mer incidenter för min del om jag hade långt hem.....

Av Åsa - 29 augusti 2009 18:09

.....en sväng, mat och lite kläder åt grabbarna.....fixat med käk oxå....nu ska jag ägna mig åt ingenting en stund.....ta mig en kaffe turné kanske...vi får väl se vad det blir va det lider......tjingelitjong

Av Åsa - 28 augusti 2009 23:20

...från mobilen, tar lite tid, använder inte T9 för det begriper jag mig inte på...blir inte de ord jag tänkt mig liksom...lyssnar på regnet som öser ner..toppen sova väder, men jag har drygt 8 timmar kvar innan jag får sova...jobbar natt, så jag får sova när ni andra kliver upp.. :-P nu ska jag ta en runda och sedan dona med nåt så går tiden fortare mellan sysslorna..så god nattelinatt på er alla som fredagsmyst färdigt och får krypa till kojs o nanna kudden..shiiit nu har sms tummen somnat... :-P

Av Åsa - 28 augusti 2009 20:31

...och räkningar är vad jag tillbringat min eftermiddag med....precis när räkningarna var gjorda, stööön, så ringde min farsgubbe och ville att jag skulle komma till Storvik på en kopp kaffe.....han hade plockat lite lingon till mina svärföräldrar och rensat dem oxå....ca 13 liter fick de....han hade även plockat till min systers svärföräldrar, ungefär lika mycket till dem....Vi börja prat om svamp och då berättade pappa att när han var ung, så plocka han svmp åt nå grannkärringar där uppe på bondvischan...inte några som var därifrån utan, stadsbor, hrmpf.....de åt ju svamp...men pappa tyckte det var lite skumt, för hans mor, min farmor sa jämt att soppen (svampen) var till korna...kossorna älskade nämligen svamp de oxå.....då kan man ju kanske dra slutsatsen att kossorna och fin fölke från stan var av samma släkte eller?!?!....hur som helst så blev det lite tacos här på kvällningen och jag tog en taktikvilning på sängen...vilket inte var det lättaste med ringande telfoner, tjatande ungar och en gubbe som jobbar eftermiddag....själv ska jag ut och jobba natt....skulle behövt en powernap.....Ha det gött i fredagsmyset alla goa och glada......

Av Åsa - 28 augusti 2009 13:19

...morgon en stund men inte fan kunde jag koppla av och sova...låg som en jävla propeller harry i sängen....ska ut och jobba natt så jag kan ju ha behövt en stund extra.....var ner till dotra och fick pussa på hundarna som de är hundvakt till i helgen...3 stycken pumisar....sen blev det en resa till Valbo, Media Markt, puuuh.....men jag fick inte det jag behövde, det ända som var på väg att komma var en panikångest attack...fy faaaaan, mycket folk, kände hur hyperventilering smög på mig och hur svetten börja droppa från håret....tur att man har en go gubbe som är förstående och gick till kassan med sina sladdar och följde med mig ut......inte förrän vi passera infarten till Sandviken kände jag hur pulsen börja lägga sig......nu sitter jag och leker lite med datorn och ska koppla av...gubben har åkt och jobbat eftermiddag......  ; )

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards