Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Åsa - 24 augusti 2009 21:55

....för denna dag. Inget fel på den egentligen, men det är tröttsamt att kuska bil....Uppsala är ju en toppen stad...hur mysig som helst när man väl kommer ur bilen....fint väder hade vi där oxå...Satt med farfar och gubben på en uteservering medans vi väntade in farmor som var på ögonkoll....passade på att mumsa lite glass och fylla på vätskenivån i värmen...Åt en god lunch, tack för god mat, farmor och farfar...Väl hemma hämtade vi lilla Flisan som kamperat med Malin och främmandet Carl hela dagen....sen tog vi oss hem och tände på grillen...Fick fin främmande till maten, min pappa som var ut och rastade syrrans Atos passade på att få i sig lite karre och klyftpotatis....Finaste maten han ätit på länge, sa han. Tack för komplimangen farsan! Sjäv är han urusel på att grilla, man kan ju inte vara duktig på allt...däremot är han en fena på dragspel och på musik i det stora hela.....Kommer så väl i håg när man bodde hemma och farsan satt med gitarren på nedre plan i radhuset i Storvik och sjöng ´Dan Andersson och Evert Taube visor...det var ett skönt sätt få koppla av på...inte för att jag kunde erkänna det på den tiden, det var ju töntigt, men nu när jag tänker tillbaka så minns jag det med en varm glädjande känsla.....Synd att man inte fick de talangerna, näe en annan fick mundiarren och hand och fot eksem....inte fan lär jag få nåt stipendium med de talangerna i bagaget....hur som helst så kanske jag är lite händig på nåt i alla fall....har bara inte kommit på det än.....Nu ska jag ta ett glas läsk och glo på dumburken en stund, det är ju rena rama insomnningspillret, så Stillnoct ner i toaletten och dumburken nästa........Ha det gött, tills vi ses eller hörs eller........Eller snarare, SÄNGEN VÄNTAR......Natti

Av Åsa - 24 augusti 2009 07:48

....möten att avboka, insulinpump som larmar och fika åt mig....måste fixa till mig oxå...kan ju inte sitta i bilen och lukta skunkas...tjingeling till senare... ; o ) Faaaan vilken start på möra.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards