Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Åsa - 5 augusti 2009 21:24

..vilken eftermiddag det blev. Fickk hämta systeryster med barn på Bruket de hade nämligen blivit på backade och var en av tre bilar som var inblandad, de var inte orsaken till det hela, men det tog ju som vanligt en jävla lång tid innan polisen kom till platsen....Syrrans make stannade kvar och tog den biten medans jag och hennes två barn som var med roade oss på altanen...hennes jänta blev rejält skärrad av det som hände för det var där hon satt som bilen blev intryckt....efter många om och men så kom hennes make och hämtade dem och i samma veva kom mina juveler hem från fiskafänget, stolta med ett antal abborrar...mitt i alltihopa gick störmadaptern till min dator sönder...det vara bara och jaga rätt på avtalsnummret och ringa support. (tack Marika för assistans med avtalsnr)EN OLYCKA KOMMER SÄLLAN ENSAM,  eller vad man brukar säga... Lite virrigt var det...Efter en stund sjåande så for jag och gubben för att hjälpa dotra med några flyttlass....Hon sa åt mig och sitta på gräset och vakta bilarna, du är ju så taskig i fötterna....tack för det ; ) men jag fixa ju med lite annat koka kaffe och serverade ute i trädgården vid Lindénska gården i väldigt bekväma utemöbler, två fåtöljer och en tresits i blågråplysch som ändå skulle på tippen...sjukt sköna möbler var det i alla fall....nu ska vi käka lite "fiskbullar" och bara slappa....Skriver lite mer senare....

Av Åsa - 5 augusti 2009 14:02

...altanen igen då. Varit till Eva och Benny och fått mig en kopp kaffe...där var det full fart som vanligt, träffade Leif, Mia 3års trotsiga Felicia, Stoffe, Izabell, naturligtvis Benny och Eva oxå.  Sitter här och njuter av en tallrik jordgubbsfil och flingor...sommar lunch....Kollat läget med farmor och farfar, det var okej i dag oxå ; ) va glad man blir...Till kvällen så ska vi hjälpa dotra att flytta lite stora grejor som byrå, soffa och säng från lägenheten...måste ju passa på nu när vi fått låna bilen av farfar som har drag...våra är ju draglösa : ) Snälla kusin Micke och hans goa Camilla skulle låna ut släpvagnen.... Kära syster ringde och ville ha lite assistans men jag kunde tyvärr inte bistå med det de behövde, sorry  :(  Filosofen i familjen ( Magnus) har intagit hängmattan på altanen och jag tror att han håller på att somna...lika bra morsan håller käft en stund så han får njuta ifred...

Av Åsa - 5 augusti 2009 11:07

..man fiske änka igen då!!!! Har varit det så många gånger förr....men jag blir lite rastlös när jag får egen tid. Finns så mycket att ta rätt på och nytta att göra, men varför ska jag göra det när de andra är ute på nöjen.....nej, jag strejkar idag och gör INGENTING, fast jag vet ju att det inte håller särskilt länge....de åkte för 5 minuter sen och jag har redan myrkryp i kroppen. Det är nog inte bra att vara ledig för länge...får ta mig tusan mer gjort av nyttan här hemma när jag jobbar....Undras om systeryster är hemma kanske hon har tålamod med mig en stund?!?

En annan sak jag tänkt på ett tag är varför man har mobiltelefoner, jag skulle nog inte kunna leva utan min, men vi levde ju hur bra som helst när vi inte hade dem heller....skumt hur man kan anpassa sig efter en liten teknisk pryl som det snart är en hel vetenskap att ta sig igenom innan man ens kan använda den....En liten pryl som jag vet att jag inte kan vara utan är min äggtimer, inte en sån där som ringer, utan en som man lägger i kastrullen och kollar infärgningen på hur kokt man vill ha äggen soft, medium, hard, finurlig liten grej och äggen blir perfekt varje gång....Tack mor ! för den julklappen....Kokade ägg i går kväll och fastnade fascinerat över kastrullen, kom på mig själv att stå och glo på den lilla grejen tills äggen blev klara...e´man dum eller e´man dum... Ansiktet fick ju sig ett ångkok i alla fall, men inte faaan hjälpte det....Ha det gött så ska jag hitta på nåt och göra...Eller som man sa förr när man var ute i  svängen: Guuu va trökit de ä på Bruuuuket!!!!  Tjolahopp, tjolahej det var allt från mig........

Av Åsa - 5 augusti 2009 09:20

...och gubben på altan och diskuterar mängdlära...Han fnular på saker som jag ej begriper mig på...procentsatser hit och dit. Snacka om att ha världsliga problem på morgonkvisten. Tyst och skönt är det för grabbarna sover. Vovven ligger med sitt kurdjur och myser. har hunnit med att gjort en vända i tvättstugan oxå...Gubben och två (kanske tre ) ut och guppa båt idag igen...och jag ska inte göra nåt särskilt. Sitter och tittar ut över grannarnas tomt och ser hur mycket rönnbär som helst. De är ju fina och titta på i alla fall...Ska lura till mig en stund med gubben senare : ) inte för att göra nå snusk, utan för att få klippa honom...har sagt det hela sommaren men det har kommit nåt annat emellan hela tiden.....Klarade mig från både snarkningar och trumpetande...i natt, tror att gubben näst intill varit medvetslös, vet ej om det var pilsnern eller Harry Potter filmen vi såg på med grabbarna som gjorde susen, troligtvis det först nämnda.....Tur att man vaknade på ett stålande humör... inga horn i dag inte... ; ) Fick nu främmande av Pervo och Blixten....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards