Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Åsa - 14 augusti 2009 23:26

....högt i skyn, nu är det natti här, men inte på byn. De har ju fredagsmys, de tar sig en öl...för de har fredagsmys, o nån blir knöl...trallallaala tralalalalaaaaa för de har fredagsmys....Natti alla goa vänner där ute i cyberrymden, hoppas ni slipper huvudvärk och baksmälla i morgon bitti.....Själv tar man det lugnt och kryper till kojs nu...måste ta igen mig efter härjandet med bilklädselhelvetet.....Nattelinatti....

Av Åsa - 14 augusti 2009 22:00

....som  fått ny klädsel och total sanerats både in och utvändigt...pust...fick med mig gubben på tur till Gävle och inköpte ny bilklädsel och ratt muff....Tog även tillfället i akt och var till ett par vänner ute i Bomhus på en kaffeslurk...Trevligt!!!! Väl hemma igen var vi och kolla av läget hos svärmor och svärfar...skapligt med dem oxå...Ner till Benny, sjuklingen, och kolla hur han mådde.... fått en släng av minisvinis tror jag... oink oink...Kom på den geniala idén att vi skulle byta klädseln och fixa på eftermiddagen, idioti, om man får vara efterklok...För det första så är man ju smidig som ett kylskåp och en Skoda Fabia är ju inte särskilt stooor, för det andra så hitta vi inga krokar att häkta fast den förbaskade klädseln med i förpackningen...Trodde nästan klädseln var inhandlad på Ikea, det brukar ju kunna fattas nåt i deras förpackningar, eller så får man en massa över när man skruvat klart....Hur som helst så fick vi ju använda oss av gubbens scouttalanger...Jag kan säga att, Gud nåde den som spiller nåt på sätena nu....Bilens nya kläder sitter nämligen som berg med all världens knutar och knopar....Vet ni vad jag hitta när jag skulle dra på sista nackstödsskyddet då?? Ni kan aldrig gissa......Jo, de förbannade, jäkla krokarna...det var så dags då....fan va fort det skulle ha gått och fixa klädseln om man hittat dem direkt...Där har man krupit runt som en flodhäst i en frysbox utan kyla och haft alla möjliga konstiga ställningar på kroppen.....Tur att häcken ( den gröna ute) är oklippt annars kanske grannarna anmält en för förargelseväckande beteende.... ; ) Fast den bjuder jag på i såna fall...Har man inte sett vad Gud ( eller mor och far; ) )har skapa så får man stå där och gapa....Det blev ju ännu mer Ikea över det hela då vi fick en helvetes massa krok över, som inte ens duger till att fiska med....Rattmuff har jag oxå satt i, en greppvänlig, inte nå lurvigt sattyg....Lite pimp my ride har det varit idag..putsat och gnott på bilen hela dan..... nu ska jag pusta ut vid tvn....

Av Åsa - 14 augusti 2009 09:16

...vad fasiken ska man göra nu då...God morgon förresten. Undras vad man ska hitta på att göra idag då....Solen skiner, klarblå himmel.....Gubben sotar pannan och jag bara är....Ska ta och ha lite tassvård på mig själv och ge eksemen en duvningm men det blir till kvällen det...Kanske man ska lura till sig en tur och köpa broms doningar och klädsel till bilen...får se om min andra hälft är sugen på det efter sotningen...Ja,ja här börjar snart vardagen igen med skolor och tider att passa...tur att man är ledig ett tag till, både jag och gubben...vi kan ju passa på och göra lite tillsammans han och jag när ungarna börjar skolan....Ha det så gött alla goa och glada så kan ni kika in igen senare om ni har lust....Det är såååå kul att ni läser.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards