Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Åsa - 6 augusti 2009 23:59

...tidigare idag så vart ju gubben klippt men jag tror han glömde raka sig...fick den här bilden på honom på sjön....Håll till godo... ; )

Av Åsa - 6 augusti 2009 23:47

...eftermiddag så kom vi iväg på kvällsfiske, jag, gubben och Persson...ungarna var skapligt nöjda och avkylda efter bad och mat så det var okej för dem att vi for....Vi hade ju ett kanonväder så det blev lite fina vyer....Fick en stor drasut på kroken (Persson) när jag skulle va snäll och veva in ett av trollingspöna....undras vad de skulle säga om man skulle försöka väga in honom till tävlingen Hoforsnappet och vilken klass skulle det bli under.... Jag fick nästan in en abborre på jigg, men den släppte precis vid båten...och jag kan bara säga att den var minst en meter mellan ögona.. ; ) För när storfiskarn talar om hur stora fiskar hon får då skarvar hon som hon vill.....tralallalalaaaa Ficke ett samtal på sjön som kändes gött och få....morsan ringde och sa att vi kunde sätta två av grabbarna på tåget på måndag, till Sundsvall, så skulle hon och farsan hämta dem på stationen...Det är åtta mil till stugan från Sundsvall men där den ligger stannar inget tåg....På torsdag tar vi bilen upp med tredje grabben och skiftar, tar med de andra hem....Mange åker med mormor och morfar ner till helgen sen. Skönt för grabbarna och byta lite miljö innan skolan börjar...

Av Åsa - 6 augusti 2009 16:00

...drömmen var jättehärlig och det kanske vara bara tur att man blev väckt... du känner ju mig, så man vet ju inte hur det kunnat sluta.....  ; )

Av Åsa - 6 augusti 2009 15:45

...lugnt åt mig en stund, gubben, den goa, tog alla grabbarna med sig ner till Storgösken för ett svlkande dopp...lite surmulen är jag efter att ha blivit väckt i min goa dröm...det var väl det han såg gubben, och tänkte säkert så...Bättre fly än illa fäkta.. ; ) Grannen var över en stund, Pervo, han såg ut som en kräfta, är huvudet dumt så får kroppen lida, han hade suttit i båt hela förmiddagen med Hornis i linnen....hur dumt som helst....men man lär så länge man lever, eller !?!? Fick i uppdrag att fixa grillen till familjen återkommer från sjön....ska krydda lite kött och fixa lite tilltugg...kanske tar man en iskall päroncider till det....Syster yster i Storvik som var med på Hofors största tilldragelse i går, trebilsparkeringskrocken ( nytt ord ), haar varit in med bilen till Peugeot och fått den tillknackad så den går att köra och så dörren går att stänga riktigt...skulle inte få lämna in den förrän i September. Tur att hon oxå har en liten Atos som de kan använda....Fläkten snurrar på och skulle vilja drömma mig bort en stund, men jag måste väl ta tag i det vardagliga igen... Suck! Har tvätt som ropar på mig i maskinen från källaren och kött som grymtar i kylen..... todelilooo och tjohoooo!!!!

Av Åsa - 6 augusti 2009 14:32

...altanen en stund och vaknade helt väck....drömde om att jag låg i en hängmatta på en  söderhavsö och bara njöt...ramlade en kokosnöt här och en där....någon liten pudding som kom och servera lite mumsigt som en iskall pina colada...ja, ni förstår vilket paradis jag var ända tills jag slog upp mina blå och kallades till verkligheten av mina tjafsiga juveler....önskade i detta läget att det funnits gröna män som kommit och beamat upp mig här och hitta på nu kul med mig....suck nu åter till verkligheten....ska försöka hitta på nåt kul nu och få dagen gå vidare i nåt positivt......

Av Åsa - 6 augusti 2009 08:14

....alla glada..här har man öppnat korpgluggarna för en stund sen till en ny dag...allt frid och fröjd. Ska väl ta och hänga lite tvätt  och inta duschen sen...vad skönt det är att bara sitta och lyssna på fåglarnas kvitter. Fick ett sms i natt 03.41 från min tossiga pappa, han hade då kommit helskinnad upp till Jämtland igen..Han hade åkt på Kawan efter spelningen i går kväll, längtade väl till mor kära mor....Gubben är inte riktigt klok, men det vilar inte mycket ledsamheter där heller... Ska ta och kolla med syster yster hur det blev med försäkringsbolag och sånt efter deras bravader igår, hur ungarna mår oxå för den delen... Idag gör vi inte några stora utsvävningar, utan tar dagen som den kommer...nu har det vaknas í en av grann kåkarna oxå, om jag säger så så är det sedvanlig rusk av sängkläder och klappning av kuddar som kommer att ske en stund, samma rutiner varje dag.... ; )

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards