Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Åsa - 7 januari 2016 23:50

....Då nej å titta pvn du, jag påva tälv med Tamo. Översättning: Mormor gå ner och titta på tvn du, jag sova själv med Rambo. Sagt och gjort, vovven låg brevid Léon tills han somnade och nono fick snällt gå och titta på tvn. Nu har Rambo placerat sig på vårat sovrumsgolv och lillen snusar gott i egen säng i rummet bredvid.

Blivit varmare ute, -14 nyss, dock fortfarande myggfritt. Hoppas på lite mildare väder till helgen så det går att vara ute lite längre och röra på sig. Blir så himla bylsigt med alla kläder. Är ju så fryssen så det krävs många lager i kylan. Fast det är ju skönt då också bär det liksom biter i kinderna och näshåren fryser ihop. En speciell känsla.

Jag och Sara fick ett ryck och bakade en chokladbolls kaka toppad med smält choklad och strössel. Riktigt god blev den. Kanske det kan bero på att jag älskar negerbollar/wienerbread(som vi säger i Sverige, från Sunes sommar) /chokladbollar. Det är nog bland det bästa i sötsaker jag vet. Ge mig en delicato boll och jag smälter som vax. Det säger bara sluuuuurp då kan jag lova.

Å jag har minsann rastat snabeldraken på övervåningen en sväng också, lillen är ju extra känslig nu när han går på både penicillin och bricanyl. Skruttisen, som är superduktig att ta medicinerna.

Nu ska jag sova, lillen har vaknat och hosta slem tills han spyr flera nätter så det är lika bra att få någon timme nu. Möjligen så kan vi slippa det i natt, penicillin kanske börjar verka. Håller tummarna så han får sova.

Natti på er alla!

Av Åsa - 7 januari 2016 18:54

....sprungit runt och luftat element idag. Bra kvinna kan själv. -19 grader ute nu och det lär väl bli kallare. Har käkat köttbullar och potatis. Lillprinsen käkade jättebra. Han ska sova hos oss i natt. Äter ju penicillin å då får man inte gå på dagis. Klart mormor och morfar ställer upp när de kan.

Var ut på ispromenad i solen med Sara, Martin och Rambo idag. -18 och strålande sol. Kallt, ja, men så härligt var det ändå. Skulle varit skönt med en rånarluva då, bet lite i kinderna kan jag lova.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards