Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Fick ett samtal...

Av Åsa - 3 augusti 2009 21:24

... idag på eftermiddagen, det var min pappa som vill kolla av läget...han är hemma ett par dar i Storvik för att spela på några tillställningar ( han spelar dragspel) , han var hos några bekanta för att få lite mat och en kallte (whiskey), alla verkar tro att gubben svälter när mor, kära mor är kvar i stugan....snackade lite fram och tillbaka om ditt och datt. Sen tala han om att han klippt häcken idag, då svara jag : men den når väl inte du och klippa själv...inte ens en tankepaus och far min svara på halvbred jämtländska : Joo rå, med fickspegel och nagelsax....  ; ) nu kanske ni förstår varför jag är som jag är... ; ) Hittade lite fina vyer när jag var på tur, laddar upp dem sen när jag har min dator på plats igen...Grabbarna och gubben fick 14 firrar på Tolven, lite blandad kompott, mört, abborre och löja... Kul : ) Blir nog en resa i morgon oxå om vädret tillåter... Har ätit lite god mat och ska nu glo på tvn... och det kan jag lova att intehör till vanligheterna i min vardag....Natti och vet ni vad jag bjuder på en liten bild tror jag... kan väl kalla det min gubbe då...  ; )

 
 
jossan

jossan

3 augusti 2009 21:40

vad söt :)

http://metrobloggen.se/gymjossan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards